Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحمد مرتضوی فرد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ایرنا افزود: روز پنجشنبه ۲ تیم امداد و نجات کوهستان، غارنورد و کوهنوردی با بالگرد امدادی به منطقه "تنگ زندان" واقع در منطقه حفاظت شده "سبزکوه"اعزام و ۱۲ کوهنورد را به منطقه امن تر اعزام کردند.

وی گفت: این تیم های امدادی مقداری لوزام و تجهیزات گرمایشی و همچنین خوراک و آب معدنی نیز برای توزیع  بین کوهنوردان، همراه خود به منطقه بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این گروه کوهنورد ۱۳ نفره از استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری هستند که از روز پنجشنبه تاکنون در منطقه "تنگ زندان" منطقه حفاظت شده "سبزکوه"گرفتار شدند.

به گزارش ایرنا، دره تنگ زندان سبزکوه یکی از مرتفع‌ترین و خشن‌ترین کوه‌های استان چهارمحال و بختیاری است که بین شهرستان‌های اردل، لردگان و بروجن قرار دارد و دارای چشم‌اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی است.

این دره حدود ۱۰ آبشار مرتفع را در دل خود جا داده است که آبشارهای آتشگاه، دره عشق، تونل کوهرنگ و تنگ زندان از مهم‌ترین و زیباترین آنها هستند.

تنگ زندان  دارای آبشار ۱۰۰ متری تنگ زندان با ۸ آبشار کوچک در شمال منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد که بزرگ‌ترین آبشار ایران است و در بین بومی‌های منطقه به آبشار دودی یا کرودیکن معروف است که پس از سرازیر شدن از دل صخره در نهایت به رودخانه سبزکوه می‌ریزد و در ادامه به رودخانه کره بس می‌پیوند.

شهرستان کیار در ۳۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند

سید اسماعیل موسوی گفت: بهروز اسکندری از پاکبانان شهرداری منطقه ۲ در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت جاری مشغول فعالیت بود که کیف پول حاوی مدارک معتبر شناسایی و مقادیری دلار را پیدا می کند.

وی اضافه کرد: بلافاصله با مدیر خود تماس گرفته و ماجرا را اطلاع می دهد، سپس با بررسی های به عمل آمده شماره شهروند زنجانی را با دشواری هایی پیدا کرده و کیف را با تمامی محتویات در حضور مسئوولین مربوطه منطقه ۲ به صاحب آن باز می گرداند.

این مسوول ادامه داد: این اقدام شایسته گویای جاری بودن خصلت های نیک امانتداری و پاکدستی در میان زنجانی ها بوده و این کار پاکبان امانتدار و درستکار موجب افتخار هم استانی ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه