Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت خودرو‌های خارجی در کشور گفت: ارزان شدن خودرو در بازار بستگی به یکسری از معاملات دارد، که یکی از آن‌ها آزادکردن واردات برخی از آن ها در کشور است.

او درباره آینده بازار و قیمت خودرو‌های وارداتی با اشاره به شرایط سیاسی کشور و تاثیر آن بر قیمت تمام شده خودرو‌های وارداتی اظهار کرد: درواقع قیمت نهایی خودرو‌های وارداتی ارتباط مستقیمی به قیمت ارز در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزاقی اضافه کرد: با توجه به تاثیر برجام در این زمینه، جای تردید نیست که اگر در شرایط سیاسی کشورمان و تحریم‌ها تغییر مثبتی صورت گیرد و قیمت ارز پایین بیایید، باید شاهد سقوط قیمت خودرو‌های وارداتی باشیم.

این کارشناس اقتصادی افزود: افزایش یا کاهش قیمت دلار بر قیمت خودرو نیز تأثیر مستقیم دارد اما در حال حاضر قیمت انواع اتومبیل های خارجی رو به کاهش است و این موضوع تا حدودی بازار داخلی خودرو را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش حدود یک میلیارد تومانی ماشین های گران قیمت هستیم، ادامه داد: به عنوان مثال BMW 730 صفر کیلومتر 2018 که حدود چهار میلیارد و 500 میلیون تومان بوده حدود یک میلیارد تومان کاهش قیمت داشته اما این کاهش قیمت در خودروهای داخلی به حدود چهار میلیون تومان رسیده است.

او ادامه داد: خودروسازان ما برای تکمیل خودروهایشان به قطعاتی نیاز داشتند که باید از خارج از کشور تأمین می‌شد و تحریم‌ها در ابعاد مختلف باعث شد، روند ورود این قطعات محدود یا با مشکلات جدی مواجه شود؛ نتیجه این امر باقی ماندن تعدادی از خودرو‌ها در خط تولید و نرسیدنشان به بازار بود. کاهش عرضه در بازار باعث افزایش قیمت‌ها شد.

این اقتصاددان با بیان اینکه افزایشی شدن نرخ‌ها باعث فعال شدن دلال‌ها در بازار خودرو شد، بیان کرد: در سال‌های اخیر هرگز قیمت کارخانه از قیمت بازار فاصله‌ای به این میزان نداشت و این امر نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو حباب بوده و به دلیل سودجویی دلالان اتفاق افتاده است.

وی یادآوری کرد: امیدواریم یک فضای و بستری مناسب برای کاهش خودرو در بازار و هرچه بهتر خیرید مردم در کشور حاکم شود

انتهای پیام/

 

منبع: وانا

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد