Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@00:41:53 GMT

رژیم گرفتن مهمترین علت افزایش وزن است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۸۰۰

رژیم گرفتن مهمترین علت افزایش وزن است

شما به صورت تخصصی در زمینه سلامتی فعالیت میکنید و کلینیکی در این زمینه دارید. عمده اشتباهات مراجعان شما در چه زمینه ای است؟

اغلب مراجعان ما افرادی هستند که می خواهند وزن خود را کم کنند. تعدادی هم می خواهند وزنشان را زیاد نمایند و تعدادی هم برای گرفتن رژیم در درمان بیماری ها یا رژیم دوران مختلف زندگی یا رژیم ورزشکاری به ما مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده اشتباهات مراجعان، عدم آگاهی است به علت نداشتن آگاهی و تحت تاثیر تبلیغات و شبکه های اجتماعی و افراد سود جو قرار می گیرند ویک مسیر کاملا اشتباه را برای حل مشکل خود طی می کنند و متاسفانه دچار عوارض جسمی و روحی روانی زیاد می شوند.

اشتباه رایجی که خیلی از افراد چاق برای کاهش وزن انجام می دهند این است که می خواهند وزنی که در طی چندین سال بدست آورده اند را خیلی سریع از دست بدهند و به رژیم ها یا روش های سخت و غیر علمی رو می آورند. این روشها ممکن است اوایل مقداری از وزن را سریعا کم کند ولی در ادامه فرد دچار کمبود و عوارض شده و با رها کردن رژیم مجددا وزن برگشت می کند.

چرا با اینکه بسیاری به رژیم های غذایی مختلف روی می آوردند، باز هم کاهش یا افزایش وزن موثر و دائمی ندارند؟

مفهوم رژیم در ذهن اغلب مردم یعنی نخوردن، کم خوردن، محدودیت، سختی کشیدن و دچار کمبود شدن. وقتی فرد شروع به رژیم گرفتن می کند این بار روانی را در همان آغاز کار با خود دارد. فکر می کنید تا چه مدت بتواند چنین شکنجه ای را تحمل کند؟ دیر یا زود خسته می شود و مجبور می شود آن را رها کند و اگر کاهش وزنی هم داشته است دوباره بر می گردد.

 دلیل دیگری که باعث می شود اغلب افراد  در برنامه کاهش وزن موفق نشوند این است که دلیل و ریشه اصلی اضافه وزن خود را نمی دانند. عوامل خیلی زیادی روی وزن تاثیر گذار است. مثل پرخوری، قحطی زدگی، باورهای منفی، سبک زندگی و عادات غذائی اشتباه، کم تحرکی، استرس، عوامل هورمونی و حتی مصرف بعضی داروها.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که پرخوری می کنید باید قبل از شروع هر نوع رژیمی دلیل پرخوری تان مشخص شود و روی آن کار کنید. دلایلی نظیر پرخوری عصبی، لذت جوئی، عادت، تندخوردن و یا حتی بعضی باورها.

کنترل چاقی به خاطر همین چند عاملی (مولتی فکتریال) بودن خیلی راحت نیست. تا به جنبه های مختلف آن توجه نشود کاهش وزن دائمی نخواهد بود.

پیشنهاد شما در این زمینه چیست؟

پیشنهاد ما اینست که فردیکه می خواهد وزنش را کم کند ابتدا دلایل و عواملی را که روی وزنش تاثیرگذار بوده را با کمک یک متخصص پیدا نماید و بعد به طور همه جانبه روی آن کار کند.

مراجعینی که در کلینیک بهکام برای کاهش وزن مراجعه می کنند ابتدا با پرسشنامه ها و مصاحبه اولیه ای که صورت می گیرد دلایل و ریشه ها  را پیدا می کنیم و بعد با بهره گیری از علوم تغذیه، ورزش و روانشناسی به او کمک می کنیم تا بتواند در مسیر درست قدم بگذارد.

برای رسیدن به تناسب اندام سالم و ماندگار می بایست روی 4 بعد کار کرد:

داشتن برنامه غذائی درست: برنامه غذائی نه رژیم. برنامه ای که توسط کارشناس تغذیه تنظیم شده باشد و تمام نیازهای بدن را تامین کند. برنامه ای که قابل اجرا و ادامه دادن آن راحت باشد. برنامه ای که با توجه به شرائط کاری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فرد تنظیم شده باشد. برنامه ای که علائق شخص را هم در نظر بگیرد.

برنامه ای که هیچ چیزی را قدغن نکند و انعطاف پذیر باشد. برنامه ای که بیماری های شخص را هم در نظر داشته باشد و به بهبود بیماری کمک کند.

ورزش مناسب: ورزشی که توسط متخصص ورزش تنظیم شود و شرائط مختلف بدنی و بیماری ها و قابلیت های فرد را در نظر بگیرد.

ما با ورزش های سنگین و افراطی موافق نیستیم.

ورزشی را انتخاب کنید که به آن علاقه داشته باشید و به شما لذت بدهد و البته توان انجام دادنش را هم داشته باشید.

اصلاح سبک زندگی و عادات غذائی: باید با کمک کارشناس اشکالاتی که وجود دارد را شناسائی و با تمرین و تکرار به اصلاح آن بپردازید. بُعد روحی روانی و آرامش و مثبت اندیشی: معمولا افراد وقتی دچار استرس یا ناراحتی شدید می شوند کنترل و تمرکز خود را بر اجرای برنامه کاهش وزن از دست می دهند.

برای تقویت این بُعد بهتر است از مشاوران و روانشناسان کمک گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رژیم غذایی علی عزیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد