Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-04@03:38:44 GMT

کارمندان گوگل علیه همکاری با دولت آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۹۶۴

کارمندان گوگل علیه همکاری با دولت آمریکا

ایتنا- کارمندان گوگل در نامه‌ای رسمی از این غول فناوری درخواست کرده‌اند که در مناقصه قرارداد محاسبات ابری اخیر آژانس حفاظت از گمرک و مرز ایالات‌متحده (CBP) شرکت نکند.  کارمندان گوگل در نامه‌ای رسمی از این غول فناوری درخواست کرده‌اند که در مناقصه قرارداد محاسبات ابری اخیر آژانس حفاظت از گمرک و مرز ایالات‌متحده (CBP) شرکت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا وبه نقل از  engadget، این نامه با اشاره به رخدادهایی مثل مرگ سه کودک مهاجر تحت سرپرستی ایالات‌متحده و سیاست مهاجرتی سفت‌وسخت دولت ترامپ از گوگل درخواست کردند که با آژانس حفاظت از گمرک و مرز ایالات‌متحده، دفتر اسکان پناهندگان (ORR) و مهاجرت و اجرای گمرک (ICE) همکاری نکند.
 
در این نامه آمده است که:« ما می‌خواهیم گوگل به‌صورت عمومی تعهد بدهد که  CBP، ORR و ICE را تا زمانی که دست از مشارکت در نقض حقوق بشر برنداشته‌اند با هیچ زیرساخت، تأمین مالی یا منابع مهندسی به‌صورت مستقیم با غیرمستقیم پشتیبانی نکند. تاریخ واضح است: اکنون زمان نه گفتن است. ما نمی‌پذیریم که هم‌دست این جریان باشیم.»
     
تا زمان نوشتن این خبر بیش از 500 کارمند گوگل این نامه را امضا کرده‌اند. قراردادی که این نامه از آن صحبت می‌کند به ماه جولای برمی‌گردد اما هنوز مشخص نیست که گوگل در این مناقصه شرکت کرده یا حتی قصد شرکت کردن داشته باشد. این نامه نشانی جدید از نارضایتی کارمندان این غول فناوری درباره نحوه انجام تجارت این شرکت است.
 
در همین راستا در ماه نوامبر سال گذشته کارمندان گوگل در سراسر جهان برای اعتراض به نحوه برخورد این کمپانی با ادعاهای سوء رفتار جنسی اعتصاب کردند. البته هنوز مشخص نیست که گوگل تا چه حد در رابطه با تجارت خود به درخواست‌های کارمندانش اهمیت می‌دهد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. 

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به آمریکا اجازه نمی‌دهد از پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی به یمن و عراق حملات هوایی انجام دهد.

گفته می‌شود که ایالات متحده این تجهیزات را به پایگاه هوایی العدید در قطر منتقل می‌کند، جایی که استفاده از آن محدودیتی نخواهد داشت. 

به گفته این مقامات امارات از بیم آنکه به همکاری با آمریکا در حمله fه عراق و یمن متهم نشود و هدف حمله نیرو‌های مقاومت قرار نگیرد، از آمریکا خواسته جنگنده‌های خود را به پایگاه دیگری منتقل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی