Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۳ نمایش‌ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در سطح شهر سنندج اجرا می‌شود. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

جلال قلعه‌شاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از اجرای سه نمایش چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در سنندج خبر داد و اظهار داشت: نمایش‌های سولکس به کارگردانی جوردی بلتارمو از کشور ایتالیا»؛ زنی اینجا نمانده به کارگردانی افشین خدری از سنندج و باسنک به کارگردانی مرضیه آزادی خالص از هرمزگان در سطح شهر سنندج اجرای عمومی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مکان اجرای این گروه‌های نمایشی اشاره کرد و افزود: نمایش "سولکس" ساعت 18 امروز جمعه اول شهریورماه در پارک شانو (استقلال) سنندج برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: نمایش "زنی اینجا نمانده" ساعت 11 فردا شنبه دوم شهریورماه در پارک بهاران و ساعت 18 در پارک دیدگاه و نمایش "باسنک" ساعت 17:30 روز دوشنبه 4 شهریور در پارک سپیدار و همچنین ساعت 19:30 در پارک پیشکسوتان (حلزونی) سنندج اجرای خیابانی می‌شوند.

"زنی اینجا نمانده" روایتی از خشونت علیه زن

به گزارش تسنیم؛ نمایش "زنی اینجا نمانده" کاری از افشین خدری در بخش (آزاد) جشنواره اجرا دارد؛  این نمایش کاری از گروه تیک‌تاک سنندج است و خشونت علیه زن را روایت می‌کند.

کردستان|جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از فردا آغاز می‌شود+برنامه‌ها38 نمایش به استقبال جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان می‌روندداوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند

راشد ساعدپناه، اشکان کمانگر، کارو عزتی، حمید آغه‌ویسه، تارا قبادی، شیما قبادی، هانیه میهمی و نارین هیجانی بازیگران این نمایش هستند.

مهران مکاری طراحی‌صحنه و فضا، اژین عبدالله‌زاده طراح لباس و مبین عطایی آهنگسازی نمایش را به عهده دارند.

"باسنک" نمایش آیینی سنتی را به اجرا می‌گذارد

 نمایش "باسنک" نوشته احمد شنبه‌نیا و کار مرضیه آزادی‌خالص در بخش (آیینی سنتی) جشنواره اجرا می‌شود.

این نمایش روایت‌گر "باسنک"، مراسمی است که توسط فامیل‌های داماد و عروس در شب دوم عروسی که همان شب حنا راستی است برگزار می‌شود. یک زن و یک مرد برای بستن حنا به دست و پای داماد و دو زن برای بستن حنا به دست و پای عروس مأمور می‌شوند.

حسین محمد حسینی، احمد شنبه‌نیا، حامد آزادی‌خالص، مرضیه آزادی‌خالص، ملیحه آزادی‌خالص، ساجده شنبه‌نیا و روح‌انگیز نوایی بازیگران نمایش هستند؛ موسیقی نمایش نیز کاری از خسرو نوایی، مهرشاد، کیوان و محمد نوازنده است.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب