Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

فرناندو تورس ستاره فوتبال اسپانیا امروز با پیراهن ساگان توسو ژاپن آخرین بازی دوران حرفه ای خود را مقابل ویسل کوبه انجام داد و پس از باخت 6 بر یک در این بازی، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

فرناندو خوزه تورس کارش را با اتلتیکو آغاز کرد. او در سال ۲۰۰۱ به لالیگا رفت و در ۱۷۴ بازی ۷۵ گل زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن او به سگوندا دیویزن (سطح پایین‌تر لالیگا) رفت و در ۴۰ حضور ۷ گل زد. تورس در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ در تیم اتلتیکو مادرید به صورت حرفه‌ای بازی می‌کرد و با درخشش در اتلتیکو مادرید و به ثمر رساندن گل‌های زیاد و بسیار مهم خصوصاً در مقابل تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید معروف شد و در سال ۲۰۰۸ در هجوم قراردادها به تیم لیورپول رفت. علاوه بر آن او توانست در سال ۲۰۰۸ با تیم ملی اسپانیا قهرمانی اروپا و در سال ۲۰۱۰ قهرمانی جام جهانی را بدست آورد. او در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ در تیم‌های دیگر بود و در سال ۲۰۱۵ دوباره به اتلتیکو مادرید پیوست. او در سال ۲۰۱۷ در بازی مقابل تیم دپورتیوو ضربه مغزی شد و بر روی زمین افتاد، اما روز بعد به هوش آمد و از بیمارستان مرخص شد.

تورس در سال ۲۰۰۷ به لیورپول پیوست. او علی‌رغم پیشنهادهای مالی بهتر از سوی دیگر باشگاه‌ها، لیورپول را انتخاب کرد. وی پس از پیوستن به لیورپول امیدوار بود که بتواند به واسطه شش فصل حضورش در کنار بازیکنان بسیار خوب آن بازی کند و گل‌های زیادی را به ثمر برساند و در اولین فصل حضورش در آنفیلد اولین بازیکنی شد که بعد از رابی فاولر در ۹۶ - ۱۹۹۵؛ ۲۰ گل زد. او همچنین سریع‌ترین بازیکن در لیورپول شد که توانست ۵۰ گل بزند. او توانست با افتخار در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در تیم منتخب سال (fifa world xl) قرار بگیرد.

وی در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۱ برای انتقال به چلسی با توافق رسید و قرارداد خود را در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۱ با مبلغ 50 میلیون پوند و به مدت ۴ سال به امضاء رساند تا رکوردی جدید در نقل و انتقالات انگلستان ثبت شود، این در حالی است که این قرارداد ششمین گران‌قیمت تاریخ فوتبال در جهان در زمان خود بوده‌است. او توانست با چلسی قهرمان fa cup و لیگ قهرمانان اروپا شود.

تورس با یک قرارداد قرضی 2 ساله در ۳۱ اوت ۲۰۱۴ به آ.ث. میلان پیوست. او در فکر آقای گلی بود اما به شرایط خوبی دست نیافت و تنها یک گل زد. سپس او با یک قرارداد قرضی به تیم خودش اتلتیکو بازگشت. تورس در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت برای سال های آخر بازی اش به جی لیگ ژاپن برود و تیم ساگان توسو را برای این کار انتخاب کرد. وی پس از یک فصل بازی برای این تیم در ژوئن ۲۰۱۹ اعلام بازنشستگی کرد.

 

انتهای پیام/ا

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مرحله نیمه نهایی رسیده و جالب اینکه در بین 4 تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی خبری از ژاپن نیست و 3 تیم از منطقه آسیای مرکزی هستند تا تنها تایلند باشد که توانسته خودش را از منطقه جنوب شرقی آسیا به این مرحله برساند.

در این بین رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن کنایه‌ای هم به مهدی رئیس فدراسیون فوتبال ایران و حضورش در ریاست کمیته فوتسال آسیا را دلیل بر رشد این رشته در منطقه آسیای میانه توصیف کرده است. جالب اینکه رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در یک مصاحبه دیگر افغانستان که توانست در جام ملت‌های آسیا 2024 برای اولین مرتبه به این مسابقات راه پیدا کند و سپس اولین صعود خود را نیز با یک مربی ایرانی تجربه کرد، تیم دوم ایران خوانده است.

هر چه هست رشد فوتبال و فوتسال در منطقه آسیای مرکزی طی سال‌های اخیر ملموس بوده و پس از نتایجی که تیم‌هایی نظیر تاجیکستان در جام ملت‌های فوتبال آسیا کسب کردند، حالا حضور 3 تیم از منطقه کافا حسابی مورد توجه اهالی فوتبال در آسیا قرار گرفته و البته با حسادت کشورهای جنوب شرقی آسیا و در راس آنها ژاپن به عنوان جدی‌ترین رقیب ایران در فوتسال طی سال‌ها و دهه‌های اخیر نیز همراه شده است.

دیگر خبرها

  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا