Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:53:51 GMT

هوای مازندران گرم‌تر می شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۳۵۰

هوای مازندران گرم‌تر می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، برخلاف سال گذشته که مازندرانی ها مرداد بسیار گرم را تجربه کردند، ماه تیر و دستکم سه هفته از ماه مرداد امسال را با هوای بارانی و حتی در برخی روزها خنک پشت سر گذاشتند تا خاطره تابستان خنک برای همه ماندگار شود.

با این وصف آخرین هفته ماه مرداد دمای هوای مازندران رو به افزایش گذاشت و هوای آفتابی و گرم پدیده غالب روزهای گذشته بود که سبب شد تا مازنی ها طعم گرمای تابستان و گردشگران نیز لذت تن به آب زدن در دریا را بچشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمای هوای مازندران که دستکم طی حدود ۵۰ روز ماه تیر و مرداد به صورت مداوم در نقاط مختلف بین ۲۰ تا حداکثر ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود، در آخرین هفته مرداد روند افزایشی به خود گرفت و در برخی مناطق تا ۳۴ درجه هم رسید ، ضمن این که در چند روز گذشته شرجی ناشی از رطوبت بالا را هم به استان برگرداند.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که روند افزایشی دما در هفته نخست شهریور بویژه روزهای شنبه و یکشنبه دوم و سوم ادامه خواهد یافت و میزان افزایش دما هم حدود سه درجه خواهد بود.

در حالی که بیشینه دمای هوای ساری مرکز مازندران امروز جمعه اول شهریور به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید، هواشناسی پیش بینی کرد که فردا مرکز نشینان مازندران دمای ۳۷ درجه را تجربه خواهند کرد.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که دمای هوای شهر ساری در روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه هفته پیش رو با اندکی کاهش نسبت به شنبه به ترتیب به ۳۵ ، ۳۴و ۳۳ درجه سانتی گراد خواهد رسید . 

جدول وضعیت دمای ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که حتی مناطق ییلاقی استان نیز طی این روزها از گرما و افزایش دما مصون نیستند و بجز ۲ ایستگاه مابقی ایستگاهها درجه هوای بالای ۳۰ درجه سانتی گراد را پشت خواهند گذاشت. بر این اساس ایستگاه مناطق ییلاقی آلاشت و سیاه بیشه از فردا تا روز سه شنبه بر مدار ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی گراد خواهد بود .

هواشناسی همچنین پیش بینی کرد که هوای مازندران در این روزها صاف و گاهی ابری خواهد بود . 

/۱۶۵۴/۲۰۹۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • افزایش دمای هوای کرمانشاه
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود