Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید منتظرالمهدی سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورود ماده مخدر جدید افدرین به کشور اظهار کرد: در طی ۱۰ سال مبارزه توانستیم مصرف شیشه را در بین مصرف کنندگان کاهش دهیم،مصرف ماده مخدر شیشه که برای معتادان در ردیف اول بود، امروز در ردیف سوم و چهارم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه قیمت شیشه به ۷۰ میلیون تومان رسید، بیان کرد:این افزایش قیمت اتفاق خوبیست و باعث کاهش مصرف در بین مصرف کنندگان شیشه شده است.

او گفت: این روز‌ها خبر‌ها حاکی از آن است که ماده شیشه‌ای دیگری از گیاه افدرین در افغانستان در حال تولید است که قیمت بسیار کم و ناخالصی زیاد دارد و همین امرعوارض زیادی را برای فرد مصرف کنندگان به دنبال خواهد داشت، اما هنوز این ماده وارد کشور نشده است.

بیشتر بخوانید:افزایش ۳ هزار و ۳۰۰ درصدی کشت تریاک در دو دهه اخیر/ مرگ روزانه ۱۰ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر 

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم این ماده را شناسایی و اقدامات لازم برای مقابله با این ماده مخدر جدید انجام دهیم.

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کشف پیش‌ساز مخدر جدید در کشور گفت: این ماده پیش‌ساز که به «اِفدرین» معروف است، در برخی از نقاط کشور توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر کشف شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز ۶ تن پیش ساز افدرین در نقاط مختلف کشور کشف شده است، افزود: این ماده به صورت طبیعی در افغانستان مصرف می‌شود و پس از ترکیب چند ماده دیگر به ماده مخدر شیشه تبدیل می‌شود و در بازار‌های مختلف جهانی این ماده در حال عرضه است و فروش آن در کشور نیز نگران کننده است.

سردار زاهدیان با بیان اینکه باید سطح آگاهی هموطنان درباره این پیش‌ساز را افزایش داد، تاکید کرد: در وهله اول توصیه میکنم که به هیچ عنوان موادمخدر توسط هیچ فردی مصرف نشود به خصوص استعمال ماده مخدر شیشه که مشخص نیست موادساخته شده آن از چه ماده‌ای ترکیب شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تصریح کرد: ماده مخدر شیشه از آثار مخرب بالایی برخوردار بوده به طوری که بر بافت مغز انسان اثر بسیار بدی می‌گذارد و باعث تخریب سیستم ایمنی بدن افراد استعمال کننده آن می‌شود.

سردار زاهدیان گفت: پلیس برای مقابله با عرضه و فروش این نوع از ماده مخدر شیشه در حال انجام اقدامات خود است تا از ورود چشمگیر آن به کشور جلوگیری کند.

گفتنی است که چندی پیش محمدهادی مرعشی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: این ماده‌مخدر که در مناطق سردسیر افغانستان کشت می‌شود نیاز به پیش‌ساز ندارد و خودش تبدیل به شیشه می‌شود.

وی افزود: تولید این ماده قیمت ماده مخدر شیشه را در افغانستان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۶ میلیون تومان کاهش داده و کشفیات اخیر سال گذشته در حوزه سیستان نشان از ورود این مواد دارد که پاتوق‌ها نیز در حال افزایش است و باید به طور جدی در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/

ماده مخدر شیشه بر بافت مغز انسان اثر بسیار بدی می‌گذارد

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان

دادستان عمومی و انقلاب ماهان از کشف و پلمب یک کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی شیشه و بازداشت سرکردگان این باند در ماهان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، سینا بنی‌اسد دادستان عمومی و انقلاب ماهان صبح امروز از کشف و پلمب یک کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی(شیشه) در ماهان خبر داد و گفت: پس از انجام یک‌سری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه بلافاصله دستورات قضایی لازم برای دستگیری اعضای این باند صادر شد، گفت: سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان موفق به کشف و ضبط بیش از کشف 36 کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از 50 کیلوگرم پیش‌سازهای موادمخدر صنعتی از سوداگران مرگ شدند.

دادستان عمومی و انقلاب ماهان ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از 70 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب شده، دو متهم بازداشت شده‌اند و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده‌اند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد، بیان کرد: عزم دستگاه قضایی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است.

بنی‌اسد با بیان اینکه به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرائم وجود ندارد، افزود: با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد و از تمام شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه