Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@14:54:21 GMT

اعلام جزئیات طرح «ماندگاری پزشک در مناطق محروم»

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۳۵۲۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام جزئیات طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سعید نمکی در حاشیه مراسم روز پزشک در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های این وزارت بهداشت برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اظهار کرد: در این زمینه طرحی آماده شده و آخرین مراحل تدوین آن در حال انجام است و به دنبال ایجاد انگیزه برای ماندگاری پزشکان در نقاط محروم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: پزشک را نمی‌توان فقط با طرح نیروی انسانی در نقاط محروم و کمتر توسعه‌یافته نگه‌داشت و باید برای حضور بخش خصوصی در نقاط محروم، انگیزه اقتصادی نیز ایجاد کنیم. جزئیات این طرح دو هفته آینده اعلام می‌شود.

نمکی درباره برنامه وزارت بهداشت برای تخت‌های بیمارستانی نیز اظهار کرد: ضریب اشغال مناسبی را به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم و حداقل بین دو تا سه سال پزشک و پرستار با هزینه دولت برای بخش خصوصی تامین کنیم.

وی همچنین با اشاره به راه دشوار پیش رو برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر گفت: همان‌طور که در پویش ملی کنترل فشار خون از پزشکان کمک گرفتیم، در کنترل دیابت و طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت، کنترل برخی از بیماری‌های واگیر مثل سالک و بیماری‌های مشترک انسان و دام از کمک‌های کادر پزشکی و پیراپزشکی استفاده خواهیم کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر بهداشت سعید نمکی اردوگاه شهید باهنر محمد عزیزی فریدون احمدی ناصر احمدی سامانه باور ۳۷۳ علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا لیگ نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

جعفری زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با شورای ترافیک شهرستان بم گفت: رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان بم همواره دغدغه مسئولان شهرستان بوده است و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است با این وجود هنوز هم شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقاط هستیم و تمام تلاش ما بر کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان است. 

وی افزود: ضرورت توجه به رفع نقاط حادثه خیز بلوار خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلیل واقع شدن در کردیدر شمال به جنوب و قرارگرفتن مدارس و ادارات حول این محور حائز اهمیت است؛ اما آنچنان که باید تاکنون به این مسیر توجه نشده است.   

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث منجر به مرگ بیان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ایجاد سرعتگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مصوب می‌تواند موجبات کنترل سرعت و کاهش تصادفات در این مسیر را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه طی یک ماه آینده، طرح آرام سازی مسیر عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران