Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، با وجود کمبود معلم در برخی از مدارس ایالات مختلف آمریکا، معلمان ابتدایی نیز به دلیل عدم دریافت حقوق مناسب تمایلی به اشتغال در این مقطع تحصیلی ندارند.

هیلاری مادریگال معلم کلاس اول سال گذشته به طمع اینکه با دریافت حقوق بالای معلمی، مجبور نیست برای خرید خودروی جدید به شغل دوم خود یعنی خدمتکاری در منازل ادامه دهد، با مراجعه به مدرسه‌ای در همان منطقه برای تدریس اعلام استخدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که اکنون به عنوان معلم در مدرسه سالت لیک مشغول به کار است معتقد بود با داشتن مدرک دانشگاهی می‌تواند به عنوان معلم در زندگی مردم تفاوت ایجاد کند، اما غافل از اینکه برای پرداخت هزینه‌های جاری ماهانه ناگزیر به شستن لباس مردم شده است.
معلمان مدارس منطقه‌ای در سراسر آمریکا برای پرداخت هزینه‌های زندگی ناگزیرند با پیامد‌های تازه‌ترین رویداد‌های اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم کنند.

اعتراضات اخیر جنبش اعتراضی معلمان آمریکا جهت افزایش حقوق و شرایط بهتر و همچنین کمبود نیرو‌های آموزشی در مدارس به دلیل کاهش بودجه، سبب پیچیده شدن و وخامت اوضاع آموزشی برای تامین معلمان کافی در مدارس شده است.
براساس تازه‌ترین آمار اتحادیه آموزش ملی، از زمان گسترش جنبش اعتراض ملی موسوم به "Red ۴ Ed" در دو سال پیش آمریکا تاکنون میانگین دستمزد معلمان مدارس عمومی در این کشور ۲ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بر اساس اظهارات الیان ویس کارشناس موسسه سیاست اقتصادی، در چهار سال گذشته مشاغل خالی معلمی از مرز ۱۰۰ هزار گذشته است.
وی با اشاره به کندی روند تامین بودجه مدارس برای گذار از رکود گذشته افزود، اگرچه اوضاع اقتصادی اکنون به طور نسبی بهتر است، اما هنوز تقاضای کافی و مناسب برای کسب شغل معلمی وجود ندارد که با ادامه چنین وضعیتی معلمان فشار بیشتری به ایالت‌ها وارد خواهند کرد.
براساس گزارش آژانس برنامه ریزی منطقه‌ای غیرانتفاعی یوتا اینویژن، کمبود معلم دست کم در ده سال گذشته در این ایالت سبب وخامت در وضعیت آموزشی جمعیت رو به رشد دانش آموزان خواهد شد.
بسیاری از معلمان کلاس اول ابراز نگرانی می‌کنند عدم تطابق بین درآمد و هزینه‌های معلمان جوان سبب تشدید اعتراضات و برپایی جنبش‌های اعتراضی و خیابانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اقتصاد جهان بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، دقایقی پیش با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ️

این برنامه، از جمله دیدار‌های سالانه رهبر انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

مهم‌ترین محور بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح دیل است:

* تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی کشور به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت معلم است. مشکل بسیاری از مسائل ما ناشی از افکار عمومی است.

اگر افکار عمومی نسبت به یک قضیه توجیه شوند و توجه پیدا کنند، انجام آن کار آسان‌تر خواهد شد.

ما اکنون در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم؛ اگر افکار عمومی نسبت به این مسئله حساس شود، معلم را بشناسد و قدر معلم را بداند، در همه این مشکلات اثر خواهد گذاشت؛ ما این را می‌خواهیم.

بنده صریحاً وظیفه عمومی را برای تشکر از معلمین عرض می‌کنم برای اینکه افکار عمومی توجه به این مسئله پیدا کنند. هرچه شغل معلمی محترم‌تر باشد جاذبه او بیشتر خواهد شد

- مساله غزه، امروز مساله اول دنیاست. در سطح بین‌المللی هر کار هم که می‌کنند صهیونیست‌ها و پیشتیبانان آمریکایی و اروپایی‌شان که مساله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند، نمی‌توانند. خب نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ هر روز - امروز باز در خبر‌ها می‌خواندم چند دانشگاه دیگر اضافه شدند - در استرالیا، در اروپا، کشور‌های مختلف اروپایی، یعنی ملت‌ها نسبت به مساله غزه حساسند. مساله اول دنیاست این مساله. نباید بگذاریم این مساله از نگاه عمومی بین‌المللیِ مردم دنیا خارج بشود، از این «مساله اول» بودن خارج بشود، باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند. 

- نحوه رفتار آمریکا در مساله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.

- فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی