Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:13:10 GMT

افزایش موکب‌های اربعین حسینی یزد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۴۵۷۹

افزایش موکب‌های اربعین حسینی یزد

خبرگزاری آریا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد گفت: در اربعین سال 98 با توجه به استقبال زائران حسینی، تعداد موکب‌های این استان در کشور همسایه عراق با پنج مورد افزایش به 35 موکب رسید
محمدرضا جعفری خرمی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری هزار و 500 خادم 51 هزار زائر اسکان و پذیرایی می‌شوند و روزانه در کربلا علاوه بر اسکان 15 هزار زائر، 24 هزار نفر با غذای گرم و در نجف هم هزار و 500 نفر اسکان و یکهزار نفر تغذیه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در مسیر نجف تا کربلا هم روزانه 2 هزار نفر اسکان و هزار زائر با غذا گرم تغذیه خواهند شد و در کاظمین هم 2 هزار و 500 نفر اسکان و سه و 500 نفر هم با غذای گرم تغذیه می‌شوند.
جعفر خرمی با اشاره به انتخاب مرز « چذابه» در استان خوزستان به عنوان مسیر تردد زائران یزدی، یادآور شد : در مجموع 10 هزار تن در این مسیر تغذیه و اسکان خواهند شد.
وی ادامه داد: امسال، یزد میزبان زائران افغانستان و پاکستان است که علاوه بر اسکان 100 شهروند خارجی، از سه هزار و 500 نفر هم تغذیه می‌شود.
خدمات رسانی موکب‌ها در عراق از 19 مهر الی 30 مهر ماه ( 12تا 23 صفر) ادامه دارد و به زائران هشت روز قبل تا چهار روز بعد خدمات رسانی می‌شود.
در اربعین 97، کمک‌های مردم یزد با 90 کامیون و تریلی که شامل مواد غذایی، وسایل پخت و پز، حمام سیار و پتو بود به عراق ارسال شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند، گفت: در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.   حجت الاسلام والمسلمین سید فاتح نواب افزود: درحج پیش‌رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.   وی تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز، ضروری خواند و تاکید کرد: هدف ما ارائه خدمات بیشتر توسط خادمان است.   رییس سازمان حج و زیارت هم در این همایش گفت: امسال حدود ۸۷ هزار نفر از ایران به حج اعزام می‌شوند و اعزام کاروان‌های آنها از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.   سید عباس حسینی با اشاره به شعارحج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد با توجه به شرایطی که در جهان اسلام حاکم است، تا به امروز دنبال شده است.   او ادامه داد: درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از ۸۵ هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم؛ هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.   رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران درحال پیگیری است.   او افزود: در حالیکه با تلاش صورت گرفته، هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است، اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود.   رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان‌ها، توجه به این دسته از زائران را خواستار شد.   سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی هم گفت: امسال ۹هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه قبل ثبت نام شده اند.   حجت الاسلام والمسلمین شجاع افزود: تعداد پنج هزار و ۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و سه هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان، به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.   در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائرین استان خراسان رضوی از ۲۹ اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.  

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود