Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@09:44:45 GMT

۱.۵ میلیون واحد مسکن در کشور کم داریم

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۵۰۲۳

۱.۵ میلیون واحد مسکن در کشور کم داریم

به گزارش جهان نيوز، مجید کیانپور افزایش 25 درصدی صدور پروانه های ساختمانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قطعا مهم ترین اولویت بازار مسکن در شرایط کنونی حمایت همه جانبه برای افزایش تولید مسکن در کشور است.

وی افزود: بر اساس آمارها، کشور با کمبود 1/5 میلیون واحدی مسکن رو به رو است و سالانه حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد جدید نیز به این آمار افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش 25 درصدی صدور پروانه ساختمانی نشان دهنده این است که سازندگان نسبت به آینده بازار ساخت و ساز مسکن چشم انداز روشنی دارند، البته افزایش صدور پروانه به معنای اجرای پروژه های عمرانی نیست.

کیانپور با اشاره به روند کاهش قیمت مسکن در دو ماه اخیر، گفت: یکی از دلایل این مسئله، برنامه‌ریزی کلان دولت برای تولید انبوه مسکن است، قطعا با افزایش تولید مسکن و کاهش تقاضا، قیمت ملک به تدریج کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر خریداران نیز به دلیل افزایش 120 درصدی قیمت مسکن، برای خرید مسکن مورد نظر خود دست نگه داشته‌اند تا در زمان مناسب و با کاهش قیمت‌ها، خرید کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم صبر استراتژیک مردم برای نخریدن مسکن در شرایط کنونی، امری موقتی است و نمی‌توان از این ابزار برای پایین آوردن مسکن استفاده کرد، بنابراین مهم ترین راهکار حمایت دولت از تولید مسکن در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: سازندگان امروز به دلیل تلاطمات بازار مسکن قدرت ریسک خود برای فعالیت در عرصه ساخت و ساز را از دست داده اند که حل این مسئله نیازمند اعتمادسازی و اطمینان بخشی از سوی دولت است.

منبع:خانه ملت کپی متن خبر برچسب ها: مسکن خانه گرانی مسکن

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: مسکن خانه گرانی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • قیمت درهم امارات امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قیمت نفت افزایش یافت