Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: در معرفی مناطق گردشگری نباید فقط به معرفی یک تفرجگاه برای گردشگران بسنده شود بلکه باید مسافران و گردشگران با تاریخ ، فرهنگ و آداب و سنن این مناطق نیز آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسفراین؛ هادی قوامی عصر روز جمعه گذشته در جمع گردشگران و شرکت کنندگان در  جشنواره  گردشگری عسل در روستای رویین  اسفراین اظهار کرد: روستای گردشگری رویین ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد و  نباید این مکان فقط به عنوان یک تفرجگاه برای گردشگران کشور معرفی شود بلکه باید فرهنگ و تاریخ این دیار نیز به گردشگران شناسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بافت تاریخی روستای رویین بر ضرورت حفظ بافت سنتی و پلکانی منظر این روستا تاکید کرد و افزود: باید در ساخت و سازها در این روستای تاریخی و گردشگری به این مهم توجه شود.

 

قوامی با اشاره به ظرفیت خوب شهرستان اسفراین و همچین منطقه رویین در تولید عسل گفت: تولید عسل و زنبورداری باید به سمت تولید ارزش افزوده برود تا صرفه اقتصادی و ثروت افزایی برای فعالان این حوزه داشته باشد.

 

وی افزود: تولید ژل رویال از زنبور عسل می تواند ارزش افزوده بالایی در این حوزه ایجاد کند که باید به آن توجه بیشتری  شود.

 

روستای گردشگری رویین واقع در ۲۷ کیلومتری شهر اسفراین به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی و دره ای سرسبز، علاوه بر چشم اندازهای زیبا و بکر، دارای بافت تاریخی و پلکانی  است.

پایان پیام/639

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر روز جهانی مساجد عید غدیر خم روز جهانی مسجد مساجد مسجد اردبیل شیراز غدیر روزنامه نماینده اسفراین گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

امین علیمرادپور بخشدار اشکنان اظهار کرد: امروز پنج شنبه با اطلاع رسانی دهیاری و شورای اسلامی روستای لاورخشت مبنی بر آتش سوزی در نخیلات منطقه گردشگری تنگ خور در روستای لاورخشت بخش اشکنان شهرستان لامرد، ۲ گروه از آتش نشانی شهرداری اشکنان و منطقه ویژه انرژی بر لامرد به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: در این حادثه، ۲۰۰ اصله نخل در آتش سوخت و به بخشی از درختان و درختچه‌های جنگلی این منطقه گردشگری آسیب جدی وارد شد.

علیمرادپور تصریح کرد: بر اساس تحقیقات میدانی و صحبت‌های ساکنان این منطقه علت آتش سوزی در مرحله نخست، سهل انگاری نیروی انسانی عامل آتش سوزی اعلام شد که عمدی یا سهوی بودن آن در دست بررسی است.

بخشدار اشکنان با توصیه به شهروندان بیان کرد: در صورت وقوع چنین حوادثی به ستاد مدیریت بحران یا آتش نشانی اطلاع رسانی کنند.

روستای لاورخشت و منطقه گردشگری تنگ خور در ۲۰ کیلومتری مرکز بخش اشکنان قرار دارد.

بخش اشکنان در ۳۵ کیلومتری شهرستان لامرد است و لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از فارس و ۳۶۵ کیلومتری شیراز واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست