Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید صمدی رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص میزان افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف گفت: از زمانیکه قیمت ارز افزایش پیدا کرد ما نیز مجبور شدیم به همان نسبت، قیمت محصولات خود را افزایش دهیم و به طور میانگین قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به ثبات حاکم در بازار و یکی شدن قیمت ارز نیمایی با بازار آزاد و نظارت بر توزیع مواد اولیه فکر نمی‌کنم دیگر شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم، حتی این احتمال وجود دارد که با کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها قیمت تمام شده ما نیز کاهش پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود ثبات قیمت مواد اولیه، در روزهای اخیر قیمت ظروف یکبار مصرف سیر صعودی به خود گرفته است؟ گفت: معمولا در روزهای منتهی به ماه محرم که اوج مصرف ظروف مواد اولیه است خرده فروشان این صنف اقدام به خریدهای کلی و حتی پیش خرید ظرف غذا، قاشق و لیوان می‌کنند تا بدین صورت موجودی بازار را در کنترل خود داشته باشند و با شروع دهه اول قیمت‌ها را تا جایی که می‌توانند افزایش می‌دهند و سودهای کلانی نیز در 20 روز اول محرم کسب می‌کنند.

وی ادامه داد:البته تولیدکنندگان نیز سعی می‌کنند محصولات خود را به افرادی بدهند که چهار فصل از آنها خرید می‍کنند و تا جایی که امکان داشته باشد از دادن جنس به دلال‌ها در این ماه خودداری می‌کنند.

وی در خصوص صادرات ظروف یکبار مصرف گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز وضعیت صادرات بهتر از گذشته شد و اکنون افغانستان و عراق بازارهای اصلی ما هستند. اما فعالین این حوزه تلاش دارند تا بازارهای جدیدی را پیدا کنند بر همین اساس برنامه‌های صادرات به حوزه اوراسیا آغاز شده است. بر اساس برآوردهایی که ما انجام دادیم این حوزه ظرفیت 300 تا 400 میلیون دلاری صادرات را دارد از همین روی ارسال محصولات آغاز شده است اما دولت و سازمان‌های مرتبط متاسفانه هیچ همکاری و کمکی به ما در این زمینه نکردند و تمام فعالیت‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده است

وی افزود: باید توجه داشت که با کاهش قدرت خرید مردم، بازار داخلی دیگر جوابگوی تولید نیست و واحدهای کوچک اگر می‌خواهند به حیات خود ادامه دهند باید به سمت صادرات بروند. اما چون تخصص و امکانات ندارند عملا این اتفاق صورت نمی‌گیرد بنابراین دولت و سازمان توسعه تجارت باید به کمک آنها بیاید.

صمدی در خصوص مشکلات صادرات گفت: بوروکراسی اداری و بخشنامه‌هایی که در تضاد با یکدیگر هستند و برخی از آنها شبانه صادر می‌شوند اصلی‌ترین رقیب ما در صادرت هستند. به طور مثال همه می‌دانند که صادرات به عراق و افغانستان ریالی است و کسی دلار نمی‌گیرد، دولت هم ابتدا این را قبول داشت اما یک مرتبه بخشنامه صادر کردند که معادل دلاری محصولات صادر شده باید به سامانه نیما واریز شود. از سوی دیگر ما در تحریم هستیم و عملا ارتباط بانکی با کشورهای دیگر نداریم اما برای برگشت ارز ضرب‌الاجل تعیین می‌کنند.

وی افزود: تولیدکنندگانی که محصولات خود را صادر می‌کنند چاره‌ای جز بازگرداندن ارز ندارند چون تولید آنها به این پول وابسته است پس نباید نگرانی از بازگشت ارز تولیدکنندگان داشت. متاسفانه این قبیل مشکلات و نارسایی‌ها سبب شده که تولید در کشور با سخت‌ترین شرایط صورت بگیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پول تجارت خوراک محرم ظروف یکبار مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها در جریان معاملات نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۹ (دو هزار و سیصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۴۹،۹۰۰ (سه میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۴۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و چهل هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۵۸۸ (چهل و چهار هزار و پانصد و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۹۸۲ (چهل و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۱.۱ درصدی، از ۷۶،۴۰۰ (هفتاد و شش هزار و چهارصد) تومان به ۷۷،۲۵۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۲،۱۴۱ (دوازده هزار و یکصد و چهل و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۷ درصدی، از ۴۴،۵۵۰ (چهل و چهار هزار و پانصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۴.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟