Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کشاورز جمعه شب در جشنواره گردو اظهار داشت:  گردو یک گیاه قدیمی است و دوره بازدهی‌اش بیش از 100 سال است و خصوصیات خوبی که دارد خاک را حفظ و هوا را تلطیف می‌کند. سرنوشت مردم بافت به این محصول گره‌خورده است و هرکس تولید انجام می‌دهد باید تولیدش بهره‌ور باشد و  گردو برای مناطق مرتفع مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گردو دچار چندین مشکل است، گفت: اولین مشکل گردو این است که بهره‌وری پایین دارد و میزان عملکرد قابل‌قبول نیست و باید یک سری ارقام جدید با خصوصیات کیفی و تولید بیشتر معرفی کنیم. دومین مشکل گردو کرم خراط است که آسیب‌های جدی به گردو وارد کرده است که ناشی از  کم‌آبی، تغذیه و طبیعت است و راه‌حل دارد و باید بیشتر توجه شود.

کشاورز ادامه داد: سومین مشکلی که گردوی را تهدید می‌کند با توجه به تغییر اقلیم سرمازدگی است و باید حتما ارقامی که مقاوم به سرما هستند یا گل‌دهی‌شان بعد از بروز سرما است به کشاورز معرفی کنیم.

وی گفت: چهارمین مشکلی که گردو دارد هزینه برداشت گردو بالا است و راه‌حلش در کوتاه‌مدت برای دستگاه‌های برداشت معرفی کنیم و برای بلندمدت کمک می‌کنیم که ارتفاع گردو کاهش یابد تا راحت تر و هزینه‌اش کمتر باشد و باید چندین تهدیدش را حل کنیم و قول می‌دهم که این تهدیدات حل شود.

کد خبر 4699975

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بافت بوشهر قزوین هفته دولت شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح الله‌زاده
  • فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی