Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:13:43 GMT

دو نماینده بازداشت شده عضو کدام جریان سیاسی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۵۹۷۲

دو نماینده بازداشت شده عضو کدام جریان سیاسی هستند؟

به گزارش جماران، روزنامه ایران نوشت: دو نماینده مجلس پنجشنبه و جمعه را در زندان اوین سپری کردند؛ محمد عزیزی نماینده ابهر و فریدون احمدی نماینده زنجان. خبر بازداشت آنها شامگاه چهارشنبه منتشر شد و آن‌طور که دیروز یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس به «ایران» گفت، به دلیل تعطیلات آخر هفته امکان تودیع وثیقه برای آزادی این دو مهیا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که روز پنجشنبه علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داده بود، این دو نماینده مجلس در ارتباط با پرونده «تخلف» در شرکت سایپا بازداشت شده‌اند.


محمد عزیزی و فریدون احمدی هر دو از اعضای کمیسیون صنایع مجلس هستند. فریدون احمدی در دولت‌های نهم و دهم معاون وزیر بازرگانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و  رئیس هیأت‌ عامل سازمان ایمیدرو بود. محمد عزیزی هم در همان دولت‌ها مشاور مدیرعامل سایپا و مشاور وزیر اقتصاد بود.  

همچنین روزنامه اعتماد نوشت:اگر نام احمدی، نماینده اصولگرای زنجان تقریبا برای نخستین‌بار است که به موضوعات مرتبط با فساد گره خورده، اوضاع برای عزیزی، نماینده ابهر بسیار متفاوت است. البته که فساد موضوعی فراجناحی است ولی بازداشت محمد عزیزی که براساس سوابقش ازجمله چهره‌های شناخته شده اصولگرا است، از اهمیتی دو چندان برخوردار است. او که سالها قبل مدیرکل اطلاعات و اخبار صداوسیما در کرمانشاه مشغول فعالیت بود، در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد به معاونت اجتماعی منطقه 15 تهران رفت و پس از ریاست‌جمهوری او به عنوان فرماندار ابهر انتخاب شد.

نخستین‌بار احمد توکلی در نامه بیست‌ودوم تیرماه امسال خود به رییسی از بازداشت عزیزی و سپس آزادی‌اش با نازل‌ترین نوع قرار وثیقه خبرداد و خواستار رسیدگی رییس دستگاه قضا به این مهم شد. عزیزی نوزدهم تیرماه بازداشت شده بود ولی این‌بار اتهام او نه اخلال در بازار خودرو، بلکه پوشک بود؛ پوشک مولفیکس. خبرگزاری فارس نیز همان زمان در گزارشی خبر از ایجاد انحصار در بازار پوشک با سوءاستفاده از 50 میلیون دلار ارز دولتی داد.

عزیزی پس از انتشار این نامه در گفت‌وگو با «اعتماد» که در روز بیست وسوم تیرماه منتشر شد، بازداشت خود به اتهام اخلال در بازار پوشک را تایید کرد، ولی خواست این موضوع منتشر نشود تا فضا آرام‌تر شده و آن‌گاه سخن بگوید. اما هرگز چنین نشد ولی او مشخصا دخالت خود در ایجاد اخلال و انحصار در بازار پوشک از طریق نامه‌نگاری با وزیر صنعت را قبول ندارد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ابهر نماینده ابهر نماینده زنجان عزیزی و احمدی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

 

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • بازداشت قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در بزرگراه آزادگان تهران
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد