Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@20:55:08 GMT

معرفي انيميشن کوتاه Presto - پرستو

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۶۰۹۱

معرفي انيميشن کوتاه Presto - پرستو

خبرگزاری آریا- پیکسار بدون شک و تردید یکی از برترین‌های حوزه انیمیشن است. انیمیشن کوتاه Presto (پرستو)، محصول جدید کمپانی پیکسار اثری لذت‌بخش و سرشار از لحظه‌های کمدی است.
به گزارش آریا، کمپانی پیکسار بدون شک و تردید یکی از برترین‌های حوزه انیمیشن است. کمپانی که تاکنون آثار مهم و بعضا انقلابی از جمله Up، Toy Story، Finding Nemo و ‌Inside Out را به نمایش درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این کمپانی به مانند دیگر کمپانی‌های هم‌رده و هم‌تراز در اکثر انیمیشن‌هایش در عین رعایت اصول لذت‌بخش برای مخاطبین کم سن و سال از جمله استفاده از حیوانات سخن‌گو و اسباب بازی‌ها با طرح مسائل اجتماعی از جمله نژادپرستی در جهت پندآموزی حرکت می‌کند. وجود ویژگی دوم باعث شده که انیمیشن‌های کمپانی پیکسار با آثاری که در گذشته به مشاهده آن‌ها می‌نشستیم تفاوت داشته باشد. انیمیشن کوتاه Presto دقیقا برعکس این جریان حرکت می‌کند.
داستان انیمیشن کوتاه «پرستو» با نمای نزدیکی از پوستر «پرستو» شعبده‌باز مشهور آغاز شده و دوربین با فاصله گرفتن از تصویر مذکور، دومین شخصیت اصلی را که خرگوشی به نام «الک» است به نمایش می‌گذارد. پرستو که وعده غذایی‌اش را نوش جان و کلاه جادویی‌اش را نیز بررسی و تمیز کرده است، بی‌تفاوت به تلاش‌های الک در جهت بدست آوردن هویج، سریعا پا به صحنه می‌گذارد. این اقدام پرستو باعث می‌شود الک سر ناسازگاری با او بردارد که مسلما عاقبت خوشی برای شعبده‌ساز نخواهد داشت...
کمپانی پیکسار در راستای سنت معمولش پیش از اکران آثار بلند خود یک انیمیشن کوتاه را به نمایش می‌گذارد که از بین آن‌ها می‌توان Piper، Sanjay`s Super Team و Day & Night اشاره کرد. انیمیشن کوتاه Presto نیز جزء همین دسته محسوب می‌شود که پیش از انیمیشن تحسین‌شده WALL-E بر روی پرده سینماها به نمایش درآمد. داگ سوییت‌لند، از کهنه‌کاران حوزه  انیمیشن که سال‌ها به عنوان انیماتور در تیم تولید آثار کمپانی پیکسار حاضر بوده است، با انیمیشن کوتاه «پرستو» اولین تجربه کارگردانی و نویسندگی خود را کسب کرد که نتیجه آن سکان‌داری انیمیشن بلند Storks در سال گذشته زیر نظر کمپانی برادران وارنر است. غیرممکن است که با انیمیشن کوتاه ‌Presto به یاد دوران طلایی انیمیشن‌های تلویزیونی دوبعدی نظیر تام و جری و لونی تونز و آثار کمدی هنرمندانی از جمله برادران مارکس و چارلی چاپلین نیافتید. در واقع در این انیمیشن باری دیگر شاهد یکی به دوهای شخصیت‌های اصلی این‌بار در قالب خرگوش و شعبده‌باز هستیم. اعمال و رفتارهای عجیب و نتایج اغراق‌آمیز که در آن‌ها خلق لحظات کمدی بر منطق و واقع‌انگاری ارجعیت دارد، همگی از اصول انیمیشن‌های سالیان گذشته و انیمیشن کوتاه «پرستو» است. تدی نیوتن در طراحی شخصیت‌ها به‌خصوص الک عالی عمل کرده و ضمن خلق ظاهری نمادین برای آن‌ها مراتب طنزآمیز بودن آن‌ها را نیز لحاظ کرده است.
یکی از چند صد ویژگی کمپانی پیکسار دقت مثال‌زدنی آن در پرداختن به جزئیات کم اهمیت اما تاثیرگذار در دو چندان کردن حس واقع‌انگاری اثر است. انیمیشن کوتاه Presto نیز دارای این ویژگی است. تیم تولید این انیمیشن برای طراحی محل نمایش در نظر گرفته شده برای شعبده‌بازی‌های پرستو از سالن‌های اپرا لندن، پاریس و تعدادی از سالن‌های تئاتر ایالات متحده آمریکا دیدن کرده و از آن‌ها الهام گرفتند. همچنین با این وجود که مخاطبین نمایش پرستو در تعداد محدودی سکانس قابل مشاهده هستند، اما انیمیشن کوتاه «پرستو» دارای 2500 مخاطب است که با استفاده از نرم‌افزار Massive و مدل‌های انیمیشن Ratatouille ساخته شده‌اند. اگر انیمیشن‌های پیکسار و دیزنی را دنبال کنید مطمئنا متوجه خواهید شد که این دو کمپانی علاقه بیش از اندازه‌ای به قرار دادن ایستر اگ در آثار خود دارند. نسخه متفاوت انیمیشن‌ها و شهر سان فرانسوکیو (شهر خیالی انیمیشن Big Hero 6) در Zootopia تنها دو نمونه از این دست ایستر اگ‌ها هستند. انیمیشن کوتاه «پرستو» علی‌رغم مدت زمان کوتاهش فارغ از این ویژگی نیست. استتلر و والدروف از شخصیت‌های The Muppet Show، کلاه میکی ماوس و توپ لوکسو (که به توپ پیکسار نیز معروف است) در آستین پرستو مثال‌هایی از بین چندین ایستر اگ انیمیشن کوتاه Presto هستند.
طراحی دقیق و باجزئیات الک و پرستو این امکان را فراهم آورده‌اند که بدون به زبان آوردن کوچک‌ترین سخنی از دهان شخصیت‌ها، مخاطب واکنش‌های احساسی آن‌ها در تقابل با اتفاقات مختلف را به مشاهده بنشیند. از آنجایی که پرستو یک انسان است، اصلی‌ترین ویژگی چهره‌بندی او نمایش حس‌های مختلف از جمله عصبانیت، ترس و شادی از طریق حالت‌های اغراق شده در صورت است. اما یکی از نکات مثبت انیمیشن کوتاه «پرستو» انتقال حس‌های انسانی به صورت الک بوده که او نیز به مانند پرستو حس‌های مختلف را با استفاده از حالت چشم‌ها و دهان به نمایش می‌گذارد. علاوه بر داستان و نوع روایت مشابه تام و جری، موسیقی انیمیشن کوتاه Presto دقیقا شیوه‌ای مشابه را دنبال می‌کند که همانا همراه کردن اتفاقات اثر با موسیقی‌های کوتاه است. اسکات استفورد نه تنها توانسته حس و حال انیمیشن‌های تلویزیونی را زنده کند، بلکه توانسته موسیقی‌های بی‌نهایت گوش‌نوازی را با حس و حال تئاتر خلق کند. افکت‌های صوتی همراه با نمود آوایی حس شخصیت‌ها کامل و بدون نقص هستند و بار واقع‌گرایانه کردن اثر را به دوش می‌کشند.
انیمیشن کوتاه «پرستو» با تحسین منتقدین روبه‌رو شده و نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از دو جشنواره معتبر آنی و اسکار را در کارنامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معرفی انیمیشن کوتاه پرستو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی

رئیس هئیت مدیره یکی از شتاب‌دهنده‌های عضو پارک فناوری پردیس و پارک علم و فناوری شاهرود با تاکید بر اینکه نگاه دولت یا ارگان‌های دولتی در حوزه مسائل علمی به جریان شتاب‌دهنده‌های حوزه تولید محتوا باید متفاوت باشد، گفت: هنوز مسئولان به این باور نرسیده‌اند که جریان اقتصادی حوزه محتوا و سرگرمی که یک بخش آن انیمیشن است، پیش از زنجیره ارزش اتفاق میفتد. اگر مسئولان این جریان سرمایه‌گذاری را بپذیرند، مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

اسدالله دیانتی، رئیس هیئت مدیره یکی از شتاب‌دهنده‌های عضو پارک فناوری پردیس و پارک علم و فناوری شاهرود در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شتاب‌دهنده در حوزه تجاری‌سازی محتوا فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۲ فعالیت این مجموعه آغاز و از سال ۱۳۹۷ نیز تبدیل به شتاب‌دهنده شده است. طی یک دهه از فعالیت این مجموعه توانسته‌ایم حدود ۱۰ هزار دقیقه تولید محتوا در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. عمده کار ما نیز پیرامون تولید انیمیشن است؛ تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان انیمیشن در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی نیز مصاحبه و مستند تولید کرده‌ایم.

وی اظهارکرد: تیم‌هایی که می‌توانستند‌ ایده پردازی کنند را نیز به روش‌های استارت‌آپ استودیو پرورش داده‌ایم. تاکنون پروژه‌های مختلفی نیز برای سازمان صدا و سیما، سپاه و مراکزی که در تولید محتوای فرهنگی فضای مجازی یا تلویزیون فعالیت دارند، اجرا کرده‌ایم.

دیانتی افزود: مخاطبان حوزه محتوای این مجموعه نیز متنوع است و گروه سنی خردسال تا بزرگسال را شامل می‌شود به عنوان مثال سریال سلام بر ابراهیم که زندگی نامه شهید ابراهیم هادی را به نمایش گذاشته است و یکی از موفق‌ترین طرح‌های این مجموعه محسوب می‌شود، مخاطب عام دارد؛ سریالی که از شبکه سوم سیما پخش شد. در حوزه فعالیت خارج از ایران نیز موفق به تولید یک سری محتوا شده‌ایم و توانسته‌ایم محصول‌مان را به مشتریان خارجی بفروشانیم.

وی ساخت انیمیشن را پولساز اما پرهزینه عنوان کرد و گفت: انیمیشن حرفه‌ای پولساز در تمام دنیاست اما در ایران به آن معنای واقعی درآمدزایی ندارد زیرا انیمیشن سفارشی ساخته می‌شود و عمدتا یک مجموعه دولتی از آن حمایت می‌کند.

مدیر این شتاب‌دهنده اضافه کرد: یکی از بزرگترین حامیان ما سازمان صدا و سیما و مرکز صباست. آن‌ها محصولات تولیدی ما را مشاهده کرده و پس از اینکه مورد پسندشان قرار گرفت از طریق تیم‌هایشان ‌ایده‌هایشان را پیشنهاد می‌دهند. این‌ایده‌ها آماده و پرورش داده شده و پس از مذاکره با مرکز صبا تبدیل به پروژه می‌شوند. به عنوان مثال حجم پروژه سلام بر ابراهیم بزرگ و حجیم است. پروژه‌ای که داخل آن از دستاورد‌های علمی و فناوری استفاده شده و تقریبا تا ۷ سال آینده نیز ادامه دارد. اخیرا نیز به بحث هوش مصنوعی ورود پیدا کرده‌ایم. قطعا این پروژه‌ها اگر وارد بازار تجارت و بازار خارجی شوند، بسیار هم پولساز خواهند بود.

سرمایه گذاری برای شتابندهنده‌های حوزه انیمیشن ناملموس و زمان بر است

وی به مشکلات شتاب‌دهنده‌های حوزه انیمیشن اشاره کرد و در این خصوص گفت: در حال حاضر همه شتاب‌دهنده‌ها در ترجمه عنوان برابری دارند. همگی آن‌ها به سوی توسعه‌ایده حرکت می‌کنند. ‌ایده‌ای که اغلب از درون شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها یا تیم خارج از مجموعه شکل می‌گیرد. سپس‌ایده پرورش یافته و تجاری‌سازی می‌شود. این معنا را می‌توان برای کل شتاب‌دهنده‌ها متصور شد اما باید تفاوت‌هایی نیز در روش کار آن‌ها قائل شد. حوزه کاری ما تولید محتواست، روش کار‌مان نیز نسبت به شتاب‌دهنده‌های دیگر مقدار ناملموس و متفاوت‌تر است.

وی بیان کرد: شتاب‌دهنده‌ای که در حوزه صنعت کار می‌کند، استارت‌آپی که آنجا شکل می‌گیرد، ‌ایده‌ای که اتفاق می‌فتد و تمام مسیری که آن استارت‌آپ پیش می‌رود تا به محصول اولیه برسد کاملا برای شتاب‌دهنده، سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی ملموس است اما در این حوزه، از لحظه‌ای که مجوز می‌گیریم، دچار مشکل هستیم.

دیانتی ادامه داد: در انیمیشن ابتدا باید طرح آماده شود. در اجرای طرح نیز باید ذائقه مخاطب و جامعه را بسنجیم زیرا ساخت یک انیمیشن برای سینما و سریال حدود دو سال زمان می‌برد، باید بررسی کنیم که آیا پس از گذشت دو سال مخاطب آن طرح را می‌پسندد؟ رنگ‌های مورد استفاده شده تاثیر خودش را برجای می‌گذارد و آیا برای مخاطب جذاب است؟ همچنین با در نظر گرفتن جغرافیای محیط، آیا اصل‌ایده برای مخاطب قابل پذیرش است؟

وی تأکید کرد: هیچکدام از این گزینه‌ها از ابتدا ملموس نیستند و ما قصد داریم آن را تبدیل به ‌ایده اولیه کنیم؛ محصول اولیه ما همان محصول نهایی است که برای خروجی سیستم شتابدهی در نظر می‌گیریم. KPI (شاخص کلیدی عملکرد) که ما برای محصول یک استارت‌آپ یا کاری که برای شتاب‌دهنده خروجی در نظرگرفته‌ایم، ‌ایده اولیه و فیلم نامه است. سرمایه‌گذار باید روی آن استارت‌آپ سرمایه‌گذاری انجام دهد و بپذیرد که ‌ایده را توسعه دهد. همین مسئله به اندازه یک الی دو میلیارد تومان هزینه می‌برد تا ما به آن کیفیت استاندارد جهانی دست پیدا کنیم.

نگاه دولت به جریان شتاب‌دهنده‌های حوزه تولید محتوا باید متفاوت باشد

دیانتی گفت: نگاه دولت یا ارگان‌های دولتی در حوزه مسائل علمی به جریان شتاب‌دهنده‌های حوزه تولید محتوا باید متفاوت باشد. به عنوان مثال معاونت علمی، فناوری و ریاست جمهوری با اختصاص ۵۰ میلیون تومان از شتاب‌دهنده‌ها برای اجرای طرح‌هایشان حمایت می‌کند. طبیعتا توقع دارد با اختصاص ۵۰ میلیون تومان از جانب ما، استارت‌آپ به نتیجه اولیه‌اش برسد. شاید این مسأله در صنعت و حوزه‌های دیگر به نتیجه برسد اما ما باید ۲۰ برابر این مبلغ هزینه کنیم تا استارت‌آپ برای مذاکره به سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران منتج شود.

رئیس هیئت مدیره این شتاب دهنده افزود: هرچند ساخت انیمیشن درآمدزاست اما هنوز مسئولان به این باور نرسیده‌اند که جریان اقتصادی حوزه محتوا و سرگرمی که یک بخش آن انیمیشن است، پیش از زنجیره ارزش اتفاق میفتد. اگر مسئولان این جریان سرمایه‌گذاری را بپذیرند، مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: جریان سرگرمی به ویژه حوزه رسانه طبق آمار و ارقام حتی در زمان کرونا، سیر صعودی نه نزولی در حوزه اقتصاد داشته است؛ همه صنایع سیر نزولی اما حوزه رسانه و سرگرمی سیر صعودی داشته و به رشد و شکوفایی رسیده است. اگر مسئولان به این باور برسند، سرمایه‌گذاری و نگاه ویژه‌ای در این جریان رخ می‌دهد و ما برای تامین اعتبار پروژه‌ای که کار تحقیق و توسعه‌اش را انجام داده‌ایم، می‌رویم.

وی یادآورشد: هرچند برخی از قصه‌ها شرقی و در ارتباط با منطقه خودمان بوده اما برای دنیا نیز جذاب است. ما این داستان‌ها را ترجمه کرده‌ایم و فیلم نامه را نوشته‌ایم . پس از آن برای تامین اعتبار اصلی به سرمایه‌گذار، بانک و دولت مراجعه کرده‌ایم و گفته‌ایم که اگر شما یک میلیون دلار روی این طرح سرمایه‌گذاری کنید، مشتری ۶ میلیون دلاری دارید اما متاسفانه این مسئله برایشان باور‌پذیر نیست تا سرمایه را به صورت مقطعی یا سرمایه در گردش تامین کنند.

وی عنوان کرد: ما اکنون بخشی از این اعتبار را به هر نحوی تامین می‌کنیم اما سرمایه‌گذاری اصلی باید توسط بانک یا مجموعه‌های دولتی انجام شود. معمولا در این حوزه نگاه درست و باورپذیری وجود ندارد بنابراین چنین امری تحقق پیدا نمی‌کند. در حال حاضر حوزه محتوا از نظر اقتصادی و همچنین به عنوان دیپلماسی فرهنگی و سیاسی برای رساندن پیام‌مان به دنیا، ابزار موثرتری نسبت به حوزه نظامی است. تحقق چنین امری نیاز به باورپذیری مسئولان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • حرف‌های سیدجواد هاشمی درباره رپ کردنش
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • برتری اینتر مقابل میلان و کسب ستاره دوم در سری آ به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور