Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی طبیب زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رفع مشکلات پنجره واحد سرمایه گذاری استان کرمان گفت: برای رونق تولید علاوه بر اینکه باید محدودیت های پنجره واحد فیزیکی رفع شود باید عده ای همراه، مطلع، هماهنگ، با شناخت و اختیارات کافی و دانش روز برای رفع مشکلات سرمایه گذاری گرد هم جمع و پنجره واحد الکترونیکی مستقر شود زیرا از این راه می توان محدودیت های سرمایه گذاری این استان را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با اجرای پنجره واحد الکترونیکی، زمانی که فردی برای اخذ مجوز اقدام می کند باید بتواند با ارائه درخواست، مدارک و پرداخت هزینه ها به درخواست خود از طریق یک نمایشگر، مجوزهای لازم را دریافت کند.

وی ادامه داد: برای اجرا باید پنجره واحد الکترونیکی به یک پلتفرم، فرایند استعلامات، ارتباطات و لجستیک و بانک جامع اطلاعاتی مجهز شده باشد و سرمایهگذار از یک درگاه الکترونیکی بتواند پاسخ استعلامات و مجوزهای خود را دریافت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان عنوان کرد: تا زمانی که مشکلات مقررات زدایی، قوانین دست و پاگیر، فقدان آموزش های لازم، نداشتن اختیارات و هراسهای بی اساس از سازمان های نظارتی در بین دستگاه ها رفع نشود، پنجره الکترونیکی پاسخی روشن نمی دهد و نمی توان انتظار تحولی جدی در حوزه سرمایه گذاری و رونق تولید استان کرمان داشته باشیم.

طبیب زاده با بیان اینکه به طور مشخص چند پروژه زمان بر با هزینه بالا را در فرایند اخذ مجوز، را بررسی کردیم گفت: با انجام دادن این بررسی ها در مورد کوتاه کردن مسیر اخذ مجوزها در حوزه تولید و سرمایه گذاری تصمیم گیری شد.

وی تاکید کرد: استاندار کرمان پنجره واحد فیزیکی را در زمان تصدی معاونت اقتصادی مطرح کرد که بر اساس این طرح مدیران مجوز دهنده و سازمان های استعلام شونده در یک جای مشخص دور هم جمع شوند و پاسخ استعلامات در مورد پروژه های سرمایه گذاری را ظرف مدتی مشخص می دهند و اینگونه مجوزها صادر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: پنجره واحد فیزیکی ایده مناسبی بود و اثرات خوبی داشت اما به چند دلیل ممکن است کامل نباشد و بتوان آن را تکمیل کرد.

وی بیان کرد: قوانین و مقررات باید تسهیل شود و صرف حضور فیزیکی در یک محل برای ایجاد فضای کسب و کار بهتر کفایت نمی کند و در این زمینه باید ابتدا مدیران به دنبال تسهیل و تسریع در فرایند سرمایه گذاری باشند و همچنین مدیر شرکت کننده در نشست پنجره واحد سرمایه گذاری استان اختیارات لازم و تعامل و همکاری بین سازمان ها و دانش لازم وجود داشته باشد.

طبیب زاده افزود: برخی از محدودیت ها به علت فقدان دانش مدیران از قوانین و مقررات به وجود آمده لذا مدیران بدون دانش کافی برای صدور مجوزها و پاسخ استعلامات احتیاط و برای سرمایه گذار ایجاد محدودیت می کنند.

وی ادامه داد: محدودیت هایی از جمله محیط زیست و منابع طبیعی در تمام کشورها وجود دارد اما کشورها با مجهز شدن به روش ها و دانش نوین، توسعه اقتصادی را در کنار حفظ محیط زیست و منابع طبیعی خود رقم زده اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با بیان اینکه افزایش محدودیت ها آسیب بیشتری به ما وارد کرده است اظهار داشت: با ایجاد محدودیت های بی جهت در حوزه سرمایه گذاری، سرمایه گذار و منابع طبیعی خود را از دست دادیم و در این زمینه تفاوتِ توجه و بی توجهی به منابع طبیعی به فاصله اندکی در کشورهای همسایه مشاهده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان کرمان در شاخص های فضای کسب و کار از جمله زمان، تعداد مراحل و هزینه انجام هر فرآیند برای اخذ مجوز، عملکردی ضعیف داشته است.

طبیب زاده بیان کرد: ایده پنجره واحد سرمایه گذاری در راستای ایجاد یک محیط کسب و کارِ پیشبرنده و جذب سرمایه گذار در استان کرمان به وجود آمده است.

وی افزود: زمانی که استان در فضای کسب و کار رتبه بهتری از دوازدهم نداشته و طی سالهای گذشته رتبه این استان تا ۲۳ بوده، کرمان در اولویت سرمایه گذاری بسیاری افراد قرار نمی گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان تصریح کرد: زمانی که فرایند توسعه در کشورها را می بینیم متوجه می شویم که این کشورها دقت عمل بسیاری برای بهبود شرایط فضای کسب و کار خود گذاشتند.

وی ادامه داد: زیرساخت های فیزیکی اینک در توسعه جوامع نقش تعیین کننده ای ندارند و بهبود محیط کسب و کار زیرساخت های فیزیکی را با خود به کشور وارد می کند.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان کرمان سرمایه گذاری شاخص قوانین و مقررات قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین تجلی، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید و مشارکت مردم عنوان شده است، ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری میراث فرهنگی تجهیز شده است.

وی افزود: افرادی که علاقه مند سرمایه گذاری در این حوزه هستند می‌توانند به معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری استان کرمان مراجعه و ضمن دریافت فهرست بسته‌های سرمایه گذاری برحسب میزان سرمایه و علاقه خویش بسته مورد نظر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: ویژگی بسته‌های سرمایه‌گذاری در این است که حجم بسته‌های سرمایه گذاری با دقت محاسبه گردیده است و همچنین مکان یابی و اینکه در چه منطقه‌ای از استان واقع شده است مشخص شده است.

تجلی، گفت: از دیگر ویژگی‌های بسته‌ها این است که نوع فعالیت گردشگری کاملاً مشخص و معین است.

کد خبر 6087968

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه