Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:41:03 GMT

رشد کشفیات کراک و شیشه در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۶۹۵۲

رشد کشفیات کراک و شیشه در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۲۶۳ درصد کشفیات شیشه و ۲ هزارو ۹۶۸ درصد کشفیات کراک رشد داشته‌ است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۲۶۳ درصد کشفیات شیشه و ۲ هزارو ۹۶۸ درصد کشفیات کراک رشد داشته‌ است.

به گزارش ایسنا- احمدعلی موهبتی افزود: در زمینه انسداد مرز علاوه بر گزارشات و پیگیری ستاد، با پیگیری‌های انجام شده ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای این امر اختصاص یافته که بزودی شروع می‌شود و طرف پاکستانی نیز طرح انسداد را شروع کرده و باید محدودیت‌ها با انسداد مرز آغاز شود و در این زمینه حتما نیاز به اقدامات فرهنگی، پیشگیری، درمان و مباحث اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار در ادامه اظهار کرد: این استان خط مقدم جبهه امنیت در حوزه بهداشت، مبارزه با موادمخدر، اقتصاد، امنیت و آرامش مردم و سایر حوزه‌ها در کشور است.

وی گفت: هرچه در حوزه مبارزه با موادمخدر تلاش می‌کنیم مطلوبیت لازم حاصل نمی‌شود زیرا کسانی که در آنسوی مرزها هستند قبلا منافع مادی و اقتصادی را در نظر می‌گرفتند اما اکنون دشمنان نظام، ملت را هدف قرار داده و دست برروی عقاید مردم گذاشته و به راحتی آدم کشته و یا جوانان این مرز و بوم را در دام اعتیاد گرفتار می‌کنند.

استاندار بیان کرد: اگر قبلا قاچاقچیان برای حمل چند تن موادمخدر درگیری ایجاد می‌کردند اما اکنون برای ۱۰۰ کیلوگرم هم با نیروهای انتظامی و مرزبانی درگیر می‌شوند و اکثر کشفیات با صاحب است که برخی از آنان همان ابتدا به درک واصل و برخی نیز دستگیر می‌شوند.

موهبتی تاکید کرد: در راستای مبارزه با موادمخدر وظایف تمامی دستگاه‌ها مشخص شده و همه مکلف به انجام آن هستند و باید پای کار باشند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: باید جنبشی در استان راه بیفتد تا همه در زمینه اعتیاد احساس خطر کنند زیرا این معضل اجتماعی به هیچکس رحم نمی‌کند و ستاد مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان نیز باید با برنامه و به صورت تمام قد در این زمینه ورود پیدا کرده تا شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم.

موهبتی گفت: قبایل و طوایف، احزاب، شوراها، ورزشکاران، سمن‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و هرکسی که در دولت مسئولیت داشته و کارمند محسوب می‌شود باید در زمینه مقابله و پیشگیری از اعتیاد پای کار آمده و در این زمینه کار کند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: راه‌اندازی اردوگاه‌ها در زمینه درمان اعتیاد بسیار مهم است تا معتادان با حضور در این مکان‌ها و آموختن مهارت و توانمندی بتوانند پس از بیرون آمدن از اردوگاه صاحب شغل و حرفه‌ای شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بیان کرد؛

اختصاص 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علی زندی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۹۳ تن و ۶۴۰ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط دستگاه‌های عضو این شورا در استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: معضل مواد مخدر و اعتیاد به دلیل تبعات زیاد مانع اصلی رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

علی زندی گفت: مبارزه با موادمخدر و برخی معضلات و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه مطرح است بطوریکه رهبر معظم انقلاب شخصا در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کردند و پنج آسیب اولویت‌دار توسط ایشان اعلام شده که یکی از مهمترین کلید واژه‌های این نوع آسیب‌ها، موضوع مبارزه با موادمخدر است.

وی افزود: امروز نسل پویای جامعه مورد هدف قرار گرفته‌ و این موضوع علت‌های متفاوتی دارد که مهمترین آن خانواده است یعنی زمانیکه معنویت و ارتباط با والدین در محیط خانواده کمرنگ شود، فرزند گرفتار مشکلاتی از جمله اعتیاد خواهد شد.


 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان کراک شيشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بارندگی‌های جدید در راه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد