Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصلی ترین دلیل تصادفات را در جاده‌های کشور عامل انسانی دانست. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سعید نمکی در بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی جامعه ایمن که در تالار شایان‌مهر علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهارداشت: عوامل موثری در ایجاد مشکلات در ترافیک جاده‌ای دخیل است اما معتقدم عمده مشکل اصلی در تصادفات عامل انسانی و توسعه نیافتن فرهنگ ترافیک در افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 6 برنامه توسعه ملی بعد از انقلاب اسلامی در این زمینه داریم و در آن برنامه‌ها زیرساخت‌ها‌، گاز و نفت حرف زده شده ولی نقشی برای انسان مشخص نشده است.

وزیر بهداشت با اشاره به مثلث جاده، انسان و خودرو به عنوان عوامل دخیل در تصادفات خاطرنشان کرد: انسان توسعه یافته فردی نیست که به ارابه‌ غیراستاندارد پیش پرداخت بدهد و تاسف‌بارتر اینکه با وجود دانستن این موضوع با سرعت زیاد و غیر مطمئنه در جاده حرکت کند.

کردستان| تصادف خونین در محور سقز-بانه3 کشته و 2 زخمی برجای گذاشتسالانه 5 درصد از تولید ناخالص ملی کشور صرف آسیب‌های ناشی از تصادفات می‌شودمیانگین مرگ روزانه در تصادفات شهریور بیشتر از ایام نوروز

نمکی تاکید کرد: همه انرژی را باید روی انسان گذاشت و خداوند در قرآن کریم به جامعه ایمن تاکید کرده است و حتی به استانداردهای آن شهر قسم خورده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: اگر کسی قانون را شکست باید کفاره سنگین بپردازد.

وی ادامه داد : سالانه حدود 380 هزار مرگ در کشور ثبت شده است که 312 هزار مرگ به دلیل بیماری‌های غیرواگیر است و غم‌انگیزتر این است که بیش از 100 هزار در اثر فشار خون جان خود را از دست می‌دهند.

نمکی گفت: حوادث جاده‌ای با مرگ بیش از 16 هزار سال در سال(مرگ ثبت شده در لحظه حادثه) نشان از سنگینی بار عظیم بر دوش جامعه و مسئولان است.

وی اضافه کرد: باید آموزش‌ها جامع‌محور، محله‌محور و نفرمحور باشد و باید در هر خانواده و مدرسه یک سفیر سلامت انتخاب کنیم و آموزش دهیم.

به گفته نمکی اقتصاد ملی که تحت‌الشعاع ماشین و سوخت غیراستاندارد قرار می‌گیرد یا ترافیکی باعث سوخت انرژی زیادی می‌شود موضوعات قابل تأمل است و تهیه یک سند ملی برای نقشه راه و مدیریت حوادث و بلایا برای نقش ترافیک جزو اولویت‌های ماست.

در بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از جوامع ایمن، علاوه بر صاحب‌نظران و کارشناسان ایرانی، بیش از 30 نفر از صاحب‌نظران علم سلامت ترافیک و میهمانانی از 10 کشور دنیا حضور دارند.

این کنفرانس از اول تا سوم شهریورماه در تالار شایان مهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ ع

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال