Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی ایران از دولت و مجلس خواست که اقدامات لازم برای شناسایی فرارکنندگان از پرداخت مالیات را انجام دهند تا تولید‌کنندگان شناسنامه دار متحمل پرداخت مالیات سنگین نشوند. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، غلامحسین شافعی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که صبح امروز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار داشت: دو نماینده البرز در کمیسیون‌های مجلس نقش  مهمی دارند که جزو  ظرفیت‌های مهم در استان  به شمار میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهواز| وصول مالیات مودیان از حساب بدهکاران آن‌ها امکان‌پذیر استبخشنامه بخشودگی جرائم مالیاتی برای تشویق و حمایت تولید ملی استدستور وزیر اقتصاد برای اصلاح برخی رویه های سازمان امور مالیاتی

وی با اشاره به اینکه  مقام معظم رهبری تاکیدات مهمی در خصوص مسائل اقتصادی دارند که در این خصوص باید  وعدهای  مسئولان در این حوزه عملیاتی شود، افزود: در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم و باید قوانین خاص در این جنگ اعمال شود،  قرار است کمیته سه جانبه ای میان اتاق بازرگانی، مجلس و کمیسیون صنایع مجلس برقرار شود تا موانع جنگ اقتصادی برداشته شود.

شافعی با بیان اینکه  باید یکسری از قوانین را فریز کرده و تصمیمات جدید برای جنگ اقتصادی کنونی بگیریم، گفت:  حرف‌های تازه ای از قوه قضائیه می‌شنویم که امید و نیروی تازه ای را به جامعه می‌دهد،  باید برای کمک کردن به کاهش پرونده‌های قضایی و‌ یا کاهش زندانی‌ها اقتصادی تلاش لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوع بودجه سال و رقم بزرگ کسری بودجه یک امر بسیار مهم نلقی می‌شود و  فعالان اقتصادی نگران این‌ هستند که به طریق مختلف برای جبران کسری بودجه، مالیات‌ها در واحدهای تولیدی شناسنامه دار افزایش یابد، تصریح کرد:  از دولت و مجلس می‌خواهیم که با قاطعیت و جسارت کاری کنند تا موضوع مالیات بر پایه سرمایه جلوتر برود  و فرارهای مالیاتی شناسایی شود تا فشار بر واحدهای تولیدی شناسنامه دار سالم در سال جاری زیاد نشود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه  یکی از کارهای ماندگار مجلس ایجاد فضای کسب و کار و دائمی کردن شورای گفتوگو دولت و بخش خصوصی است، بیان کرد:  در دبیرخانه این شورای بخش خصوصی و دولت  باید در مورد پیشنهادات بحث و گفتوگو شود.

وی با اشاره به اینکه  انسجامی که در البرز دیده می‌شود یک موهبت است البته  ما  مشکلات فراوانی داریم و همه آنها قابل حل نیست،تصریح کرد:  باید طبق اولویت بندی در شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی استانی موارد را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

شافعی با اشاره به اینکه توزیع قدرت و اختیارات در  مرکز کشور باید شکسته شده و به استان‌ها تعمیم داده شود، تصریم کرد: توزیع قدرت بین سازمان‌های دولتی در استانها  باید رعایت و اجرای بیشتر تصمیمات شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی باید به طور جدی عملیاتی شود.

انتهای پیام/ش

R7810/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی