Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی حق شناس صبح امروز شنبه 2 شهریور در نشست با هیات سیاسی و اقتصادی روسیه، اظهار کرد: برخی ویژگی های مشترک این دو استان مانند تولید محصولات کشاورزی و دسترسی به دریا، امکان همکاری بیشتر گلستان و ساراتف را افزایش خواهد داد.

وی گفت: گلستان آماده توسعه همکاری ها با استان سارتف در بخش های فنی و دانشگاهی، بندری و بازرگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حق شناس ادامه داد: بیش از یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز استان گلستان و تولید ۲۲۰ هزار تن مرغ، گسترش مزارع میگو و رونق کشت های گلخانه ای فقط نمونه ای از قابلیت های اقتصادی گلستان است که می تواند موجب تداوم همکاری با استان ساراتف و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر شود.

معاون فرماندار استان ساراتف روسیه نیز در این نشست گفت: ایران شریک اقتصادی مطمئن برای کشورش است که تلاش می کنیم این روابط در بخش های گوناگون گسترش یابد.

الکسی ولادمیدویچ اظهار کرد: دستور رهبران دو کشور ایران و روسیه گسترش روابط و تعامل اقتصادی و تجاری با یکدیگر است که هم اینک این روابط با صادرات محصولات کشاورزی از ساراتف به ایران در حال انجام است.

معاون فرماندار استان ساراتف با تشریح ویژگی های اقتصادی و زیربنایی این استان گفت: ساراتف یکی از قطب های کشاورزی روسیه است و از ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری با استان گلستان در شمال ایران و همسایگی دریای خزر برخوردار است.

لازم به ذکر است، هیات سیاسی و اقتصادی روسیه امروز چند برنامه کاری دیگر از جمله نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان در اتاق بازرگانی گرگان دارد و هدف این دیدارها توسعه روابط اقتصادی طرفین اعلام شده است.

استان گلستان در کرانه شرقی دریای خزر با نزدیک به ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در بخش های مختلف اقتصادی بویژه گردشگری و کشاورزی مزیت نسبی دارد.

وجود گمرک و راه آهن اینچه برون در مرکز ترکمنستان از دیگر مزیت های گلستان است هرچند بنادر این استان بویژه بندرترکمن فعالیت چندان اقتصادی ندارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریای خزر روسیه سیاسی و اقتصادی فرماندار گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان

روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان گلستان اعلام کرد: این اداره کل در راستای حفظ اصل مشتری مداری و بمنظور ارائه خدمات به مردم شریف استان نسبت به برقراری مجدد پرواز گرگان آکتائو گرگان اقدام کرد.

پرواز گرگان اکتائو جمعه‌ها (به صورت یک هفته در میان) توسط شرکت هواپیمایی پارس ایر انجام‌می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد