Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ انتشار کلیپ آخرین نطق غلامرضا حیدری در مجلس سوم که به برخی از تندوری‌ها و رفتار‌ها واکنش نشان می‌دهد، بهانه‌ای شد تا به سراغ او برویم تا درباره چرایی تداوم رفتار‌های رادیکالی گفت‌وگوکنیم. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

در مجالس سه‌گانه اول نماینده‌ها عموماً برای جامعه شناخته‌شده بودند

فیلم آخرین نطق شما در مجلس سوم حاکی نکته جالبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه مجلس‌نشینان و حتی هیات رئیسه در آرامشی جالب فقط به سخنان شما گوش می‌کنند.


فضای آن موقع به‌گونه‌ای بود که همه نمایندگان با نظم و جدیت خاصی در جلسات شرکت می‌کردند. جالب این است که آقای کروبی به عنوان رئیس و سایر اعضای هیات رئیسه هم به نطق‌ها گوش می‌دانند، اما الان متاسفانه به گونه‌ای است که صدا‌های اضافی به ما اجازه نمی‌دهد بدانیم در صحن چه می‌گذرد.

در مجالس سه‌گانه اول نماینده‌ها از فیلتر‌های غربال شدن و ردصلاحیت‌های گسترده عبور نمی‌کردند و کسانی بودند که عموماً برای جامعه شناخته‌شده بودند. دغدغه اصلی آن‌ها مصالح کشور و توسعه و پیشرفت بود و همچنین ترجیح‌شان منافع ملی بود نه فردی. در آن زمان وقتی نطقی درباره مسائل کلان کشور ایراد می‌شد، رئیس مجلس جناب آقای کروبی و سایر اعضای هیات رئیسه به دقت به سخنان گوش می‌کردند که به تبع آن‌ها نماینده‌ها هم به دقت گوش کرده و استقبال می‌کردند.

باید به خدا پناه برد

شما در آن نطق هشدار‌هایی در خصوص برخی از رفتار‌ها می‌دهید که بعد از ۲۷ سال همان کار‌های هزینه‌ساز همچنان اتفاق می‌افتد. چه بی‌توجهی یا اهمالی باعث تداوم فعالیت‌های ساختارشکن و هزینه‌ساز شده است؟

آن موقع این فجایع و کار‌های ضدملی، ضدایرانی و ضداسلامی به گوشمان می‌رسید. ما هم که دردمند بودیم، به اندازه سهم و توان خودمان دغدغه‌ها را مطرح می‌کردیم. الان این کار‌های مخرب عمومیت پیدا کرده است. به طوری که فاجعه عظیمی رخ داد و ۲ چهره روحانی که به عنوان فقیه شورای نگهبان و آیت‌الله در نظام مطرح هستند و هرکدام ۱۰ سال رئیس قوه مهم و حساس قضاییه بودند و همچنین عضو مجلس خبرگان رهبری هستند، کار‌هایی می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند که آدم دوست دارد بر سرش بزند و تنها کاری که می‌تواند بکند این است که به خدا پناه ببرد. من امیدوارم رهبری صدای آژیر را بلند کنند.

باید دید در گلوگاه‌های اصلی کشور چه گذشته است که با دعوای آقایان یزدی و آملی‌لاریجانی گوشه‌ای از پرده کنار رفته است. اگر خودمان را به بی‌تفاوتی، به غفلت و به نشنیدن بزنیم وجدان عمومی جامعه در سایه گسترش فضای مجازی و ارتباطات اجتماعی از همه امور آگاه می‌شود که اگر دیر شود، اتفاقات بدتر از این خواهد افتاد.

همین آقایان در ایجاد چنین فضای غبارآلودی نقش دارند

من جواب سوالم را نگرفتم. چه اهمال‌هایی از جانب کدام اشخاص یا نهاد‌ها موجب پدید آمدن چنین فضایی شده است؟

همین آقایانی که روی هم ۲۰ سال رئیس قوه قضاییه بودند در چنین فضای غبارآلودی نقش دارند. در زمانی که همین بزرگوران در راس امور بودند، چقدر از خبرنگاران جوان به جرم افشاگری بلا سرشان آمد. در داستان آقای خاوری که خودش داستان مفصلی دارد، رئیس وقت دستگاه قضایی به رسانه‌ها تاکید کرد موضوع را پیگیری نکنند و مجرم در حالی به راحتی به خارج از کشور رفت که پای سه هزار میلیارد تومان وسط بود.

حرف‌هایی که دو آیت‌الله که در نظام صاحب مسند هستند به همدیگر نسبت دادند، مردم را ناامید نمی‌کند؟

همین نوع رفتار‌ها کاهش سرمایه اجتماعی را موجب شده است. در حالی که ملت ایران ملتی نجیب است و در فراز و نشیب‌های تاریخی با یک دنیا آرزو نظام اسلامی را برپا کردند. به همین دلیل آن‌هایی را که با کارهای‌شان اعتماد مردم را کمرنگ می‌کنند باید خائن بدانیم. خدای ناکرده اگر کاسه صبر مردم لبریز شود و از حد بگذرد، واقعاً با شرایط و سختی‌هایی غیرقابل جبرانی مواجه خواهیم شد که خدا نکند، آن روز بیاید. به همین دلیل توقع این است که صدای آژیر خطر برای دستگاه‌های حاکمیتی بلند شود تا وضع از که هست، بدتر نشود.

منبع: اعتمادآنلاین

 

 

 

برچسب ها: رویداد24 ، غلامرضا حیدری ، مجلس شورای اسلامی ، آملی لاریجانی ، آیت الله یزدی ، مجلس سوم ، دعوای یزدی و آملی لاریجانی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 غلامرضا حیدری مجلس شورای اسلامی آملی لاریجانی آیت الله یزدی مجلس سوم دعوای یزدی و آملی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی چند ماه قبل اعلام کرد که قصد دارد در پایان فصل از بارسلونا جدا شود و در فصل آینده روی نیمکت این تیم نخواهد نشست اما مدیران این باشگاه و به خصوص لاپورتا از تصمیم او راضی نبودند.

رئیس باشگاه بارسلونا به همراه رافا یوسته و همچنین دکو در طول مدت تمام تلاششان را به کار گرفتند تا این مربی را از تصمیمی که گرفته بود منصرف کنند، خصوصا که نتوانسته بودند مربی بزرگی را برای جانشینی او انتخاب کنند و در نهایت هم موفق شدند که نظر او را تغییر دهند.

اما حالا RAC1 خبر داده است که تصمیم لاپورتا برای حفظ ژاوی و ادامه همکاری با او با مخالفت‌هایی از سوی بعضی از مدیران این باشگاه و اعضای هیئت مدیره همراه شده است. این مخالفت به حدی جدی است که بعضی از آنها تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه حضور ژاوی در بارسا از سمت خود استعفا خواهند داد.

آنها پیش از این به رئیس باشگاه بارسلونا هشدار داده بودند که بهترین تصمیم این است که هرچه زودتر سرمربی این تیم را اخراج کند. با توجه به اینکه او حالا تصمیم گرفته به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد، در صورتی که بارسلونا بخواهد او را اخراج کند باید دستمزد او در فصل آینده را هم پرداخت کند که ضرر بزرگی از نظر مالی برای این باشگاه خواهد بود.

ژاوی و لاپورتا قرار است تا ساعاتی دیگر در نشست خبری حضور پیدا کنند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند و باید دید که در نهایت تنش‌های به وجود آمده در این باشگاه به چه شکل مدیریت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • دومینوی استعفا در رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به گوشه رینگ می‌برد