Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا یک گزارشگر سازمان ملل، آمار دولت مالزی مبنی بر ریشه‌کن شدن فقر در این کشور را به چالش کشیده است؛ او تخمین می‌زند که حدود یک ششم مردم این کشور جنوب شرق آسیا، در وضعیت فقر به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نرخ رسمی فقر در مالزی، طبق اعلام دولت از ۴۹ درصد سال ۱۹۷۰، به ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد در سال ۲۰۱۶ کاهش پیدا کرده است.

فیلیپ آلستون، گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر و فقر، اظهار داشت که این نرخ، "بیش از حد مصنوعی" است و هزینه زندگی ‌[در مالزی] را بازتاب نمی‌دهد؛ هم‌چنین به گفته او، اقشار آسیب‌پذیر در این آمار لحاظ نشده‌اند.

عزمین علی، وزیر اقتصاد مالزی، با بیان اینکه این ارزیابی بر اساس استانداردهای پذیرفته شده در جهان انجام گرفته است، از این آمار دفاع می‌کند.

او در بیانیه‌ای، اظهار نظر آلستون مبنی بر اینکه بخش قابل توجهی از مردم به سختی زندگی می‌کنند را بی‌اساس و ناخوانده عنوان کرده است. به گفته او، "دولت [مالزی] متعهد است تا مشکلات فقر و محرومیت در دیگر مناطق و جوامع را برطرف کند".

به گفته آلستون، تعیین ۲۳۵ دلار به عنوان خط فقر هر خانوار، "به طور تراژیکی پایین" است و به این معناست که هر عضو یک خانواده چهارنفره، در روز با کمتر از دو دلار گذران زندگی می‌کند.

وی در این کنفرانس خبری اظهار داشته است: "با اینکه مالزی در ۵۰ سال گذشته، موفق شده تا رشد خوب و غیر قابل انکاری در جلوگیری از بروز فقر داشته باشد، آمار رسمی که مدعی است فقر ریشه‌کن شده و یا تنها در مناطق غیر شهری و در سطح کم باقی است، ناصحیح است و سیاست‌گذاری را فلج کرده است".

او می‌گوید که مشکلات شهری آشکار است و بومیان مالزیایی که ۱۳ درصد از جمعیت ۳۲ میلیون نفره این کشور را تشکیل می‌دهند، بیشترین نرخ فقر را تجربه می‌کنند و در آمار حساب نمی‌شوند.

میلیون‌ها نفر از افراد غیر شهروند، از جمله مهاجران، پناهندگان و مردم بدون کشور که نمی‌توانند به طور قانونی کار کنند و به مدارس عمومی و خدمات درمانی دسترسی ندارند، به گفته این گزارشگر سازمان ملل در آمار مالزی جایی ندارند.

وی معتقد است کم‌شماری موارد فقر، به این معناست که مالزی برای کاهش فقر و برنامه‌های حمایتی که غذای کافی، مسکن، تحصیلات و خدمات درمانی را در اختیار همگان بگذارد، سرمایه‌گذاری کافی نکرده است.

او می‌گوید: "دولت [مالزی] باید طریقه آمارگیری فقر را مورد بازبینی قرار دهد تا با هزینه زندگی در کشور هم‌سو شود؛ اقدامات جدید، باید آمار گروه‌های غیر شهروند و آسیب‌پذیر را نیز در بر بگیرد".

این نماینده سازمان ملل طی سفرش به کشورهای مختلف، گفته است که با مشکلاتی مبنی بر کسب آمار رسمی جهت پی بردن به وضعیت فقر مواجه بوده است و از دولت مالزی خواسته تا شفافیت بیشتری به خرج دهد.

وی در پایان گفته است که مردم مالزی، از اینکه به دروغ گفته شود فقری وجود ندارد، شایستگی بیشتری دارند. او خاطرنشان کرده است: "مالزی پیشرفتی واقعی درخصوص اموری ترقی‌خواهانه داشته اما دولت جدید نباید وجود فقر و حاشیه‌نشینی را انکار کند و به جای آن، باید برای برآورده کردن حقوق آن‌ها تلاش کند".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مالزي سازمان ملل متحد نرخ فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی