Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نشست خبری اولین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو صبح امروز در سالن جلسات سازمان سینمایی حوزه هنری با حضور سید صادق رضایی دبیر جشنواره، میثم نیلی رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

میثم نیلی رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی،عضو شورای سیاستگذاری جایزه ادبی شهید اندرزگو در خصوص این جایزه ادبی گفت: تقریبا بیش از ۳ سال از آغاز فرآیند در مجمع ناشران با دغدغه مقابله و مبارزه با جریان رسانه‌ای تطهیر پهلوی پایه گذاری شد که امسال تقریبا به آن نقطه آغازین رسمی خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تقریبا در این  سه سالی که کار را در مراکز هم عهد با هدف مقابله با جریان رسانه ای تطهیر پهلوی دنبال می کردیم فعالیت خود را در زمینه جایزه ادبی شهید اندرزگو ادامه دادیم؛ جریان جنگ امروز، جنگ روایت هاست آنچه در فضاهای فرهنگی کشور اتفاق می افتد دعواهای پس از حماسه ها و پیش از جنگ های سخت است. جنگ های امروز، جنگ شکستن اراده هاست عضو شورای سیاستگذاری جایزه ادبی شهید اندرزگو با بیان اینکه جنگ های امروز، جنگ شکستن اراده هاست، به نقش آفرینی رسانه ها و تولیدات فرهنگی در این زمینه اشاره و بیان کرد: در دوره های تاریخی ظاهرا شکست خوردیم اما با روایت درست، موفقیت های بزرگ تمدنی رقم خورد که نمونه بارز آن واقعه عاشوراست.

روایت درست از حماسه های یک ملت قابلیت این را دارد که اهداف ملت را در مسیر آرمانی خود تثبیت و تشدید کند. باید افرادی زحمات و تلاش های مبارزان و مجاهدان در میدان را با نگاه فرهنگی و هنر بیان و قلم بتوانند دقیق روایت کنند. غفلت از نگارش کتاب در زمینه روایت انقلاب اسلامی وی افزود:در سال های آغازین انقلاب اسلامی حرکت هایی انجام دادیم اما در سال های گذشته از نگارش کتاب در زمینه روایت انقلاب اسلامی غفلت کردیم. این غفلت ها با تلاش های بسیار جدی همراه شده است که از ناحیه ظلمت پرستان برای تحریف انقلاب اسلامی و ارائه روایتی وارونه از آن شد. این افراد سعی کردند و تلاش می‌کنند با استفاده از رسانه های اجتماعی جدید، روایت غلط خود را جا بیندازند. اگر در این جنگ مغلوب شویم مدیون خون شهدا از اول انقلاب تا کنون خواهیم بود.

نیلی ادامه داد: جایزه ادبی شهید اندرزگو آغازی برای دوره ای جدید از جنگ روایت هاست آخرین دست و پازدن های جریان مقابل به نتیجه نخواهد رسید. جایزه ها در دنیا متکثرتر از کشورماست؛ جایزه ای مانند شهید اندرزگو که برای موضوعی خاص پایه ریزی می شود برای متوجه کردن نویسنده ها به منظور خلق آثار بیشتر در آن زمینه است. در این جایزه هم حوزه هنری، هم تشکل های ادبی دیگر مانند شهرستان ادب، نهاد کتابخانه‌های عمومی و مجموعه های دیگر مشارکت دارند.

وی گفت:سال گذشته مقام معظم رهبری چندین بار از وضعیت کنونی ابراز نارضایتی کردند.نسل جوان ما حتی نسل انقلاب دیده ما در برابر رسانه های  طاغوت بی پناه هستند. با این سکوت منفعلانه باعث شدیم روایت غالب از انقلاب 57 روایت دشمن ملت ایران باشد؛ در جایزه شهید اندرزگو به نوعی گذشته مان را نقد می کنیم.

نیلی گفت:این یک جایزه ترویجی و امتداد مبارزه انقلابی مجاهدان و مبارزان آن دوره است؛ اساسنامه به گونه ای دقیق و موثر نوشته شده است تا بتواند نقش ترویجی خود را ایفا کند که توفیقات این جایزه ادبی، پشتوانه سندی بودن مراکز اسنادی ماست. ارسال ۴۷۵ اثر به دبیرخانه جایزه ادبی شهید اندرزگو  در این مراسم سید صادق رضایی دبیر جایزه ادبی شهید اندرزگو در خصوص این جایزه ادبی گفت: ۴۷۵ اثر به دبیرخانه جایزه ادبی شهید اندرزگو رسید که از این تعداد ۲۳۵ اثر با موضوع جایزه مرتبط بودند؛ آثار در سه بخش روایت تاریخی انقلاب اسلامی یا همان تاریخ شفاهی، رمان و داستان بزرگسال و کودک و نوجوان تقسیم بندی شد و از میان ۱۳۲ اثر رسیده به دبیرخانه در بخش تاریخ شفاهی، ۳ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: از میان ۵۶ اثر رسیده در بخش رمان و داستان بزرگسال با موضوع روایت انقلاب اسلامی، ۶ اثر به مرحله نهایی رسید. از میان ۴۷ اثر رسیده در بخش رمان و داستان کودک و نوجوان با موضوع روایت انقلاب اسلامی ۱۴ اثر انتخاب شد. معرفی ۵ نامزد نهایی در اختتامیه جایزه ادبی شهید اندرزگو رضایی گفت:فردا در اختتامیه جایزه ادبی شهید اندرزگو ۵ نامزد نهایی معرفی می‌شوند. علاوه بر پدید آورنده اثر از ناشران آن هم در مراسم اختتامیه تجلیل می‌کنیم. این امکان وجود دارد علاوه بر ۱۴ اثر راه یافته به مرحله نهایی جایزه ادبی شهید اندرزگو از آثار دیگری که با همین محتوا منتشر شدند هم در مراسم اختتامیه تجلیل شود.

دبیر جایزه ادبی شهید اندرزگو با اشاره به نامزد‌های بخش تاریخ شفاهی جایزه ادبی شهید اندرزگو بیان کرد: کتاب‌های ۱۳۱۸، پل پیروزی سرزمین قحطی و یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، نامزد‌های جایزه شهید اندرزگو در بخش تاریخ شفاهی هستند. در این جایزه ۲ برگزیده در بخش داستان و رمان بزرگسال، دو برگزیده در بخش رمان و داستان کودک و نوجوان و یک برگزیده در بخش تاریخ شفاهی خواهیم داشت. آثار رسیده به بخش کودک و نوجوان این جایزه ادبی آثار بسیار خوبی در فرم، محتوا و قالب بودند.

همین مسئله داوری را برای داوران این بخش سخت کرده بود. البته آثار رسیده به این بخش فقط برای نوجوانان نوشته شده بود. امسال آثار تولید شده در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ را در این حوزه دریافت کردیم و سال آینده جشنواره سالیانه برگزار می‌شود که دبیرخانه جشنواره ادبی شهید اندرزگو دائمی خواهد شد.

گفتنی است اختتامیه جایزه ادبی شهید اندرزگو فردا ساعت ۱۷ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

دادستان انتظامی قضات کشور، گفت: نیروهای مسلح ما در دل تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه‌زن شدند و در اوج اقتدار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان ضمن قدردانی از زحمات قضات استان، اظهار داشت: کرمان مزین به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی به عملیات غرورآفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم(ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است و این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

دادستان انتظامی قضات کشور خطاب به قضات جوان، گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح  جهانی و بین‌المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم؛ بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند و قبل از انقلاب را ندیده‌اند.

وی با بیان اینکه حتی کسانی هم که قبل از انقلاب را دیده‌اند نیز گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده‌ایم و الان کجا هستیم، ادامه داد: این عظمت برای انقلاب اسلامی نیست که با موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی و آمریکا پاسخ داده شود و آنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند؟ این عظمت برای ایران اسلامی است که کشورهای ابرقدرت به‌دنبال خرید پهبادهای ایرانی هستند؟

قدیانی با اشاره به اینکه در دل تحریم‌ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه‌زن شده‌اند، گفت: باید بپذیریم که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور بیان کرد: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضایی هستیم.

به گزارش تسنیم، در این آیین از خدمات غلامعباس مبشری تقدیر و مختار شمس‌الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • اسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر