Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:58:05 GMT

پشت بام‌های بافت تاریخی اردکان مرمت شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۱۶۱

پشت بام‌های بافت تاریخی اردکان مرمت شد

محسن میرجانی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به طرح مرمت پشت بام‌های بافت تاریخی اردکان گفت: در این طرح دوهزار متر مربع از پشت بام‌های بافت تاریخی با استفاده از اندود کاهگل مرمت و ٨٠٠ متر مربع این بافت نیز آجر فرش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرجانی افزود: در این طرح ابنیه تاریخی شاخص شهرستان اردکان از جمله محله کوشکنو، محله چرخاب، موزه فرش و بافت تاریخی شریف آباد اردکان با اعتباری بالغ بر ٢٠٠ میلیون تومان مرمت شد.

او با بیان اینکه مرمت بنا‌های تاریخی با استفاده از کاهگل عمر بنا را تا ٢٠ سال افزایش می‌دهد اظهار داشت: این مرمت‌ها به نوعی کارگاه آموزشی برای جامعه محلی بود چراکه بیشتر آمار تخریب در بافت تاریخی بر اثر آبگرفتی و سقوط طاق‌ها اتفاق می‌افتاد.

اردکان شهرستانی با وسعت ٢٤ هزار کیلومتر مربع، یکهزار اثر تاریخی دارد که ٢٤٠ مورد آن ثبت ملی شده است و دارای جاذبه‌های خاص گردشگری در مناطق مختلف عقدا، خرانق و بخش مرکزی است که در مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ غ

دو هزار مترمربع از پشت بام‌های بافت تاریخی اردکان مرمت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از خانه انصاری ارومیه اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتجانس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.   او گفت: هزینه مرمت در نظر گرفته شده در این فصل از مرمت بالغ بر بیست میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد