Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در آئین افتتاح کارخانه فرآوری شمش روی و معدن خان خاتون بم افزود: امیدوارم با افتتاح این کارخانه شاهد توسعه و پیشرفت منطقه شرق استان باشیم و طرح های بیشتری از جانب سرمایه گذاران این کارخانه در دیگر نقاط استان افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جدی ترین مشکل کشور است و ایجاد اشتغال و رفع فقر اولویت دولت می باشد؛ تصریح کرد: با حرف زدن و شعار اشتغال ایجاد نمی شود بلکه در عرصه عملی باید اقداماتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدائی علت مشکلات کشور و جامعه را بیکاری دانست و اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه گذاران صبور، پرتلاش، خلاق و فعال داریم تا با دلسوزی در مناطق محروم و دورافتاده ایجاد اشتغال کنند.

استاندار کرمان اضافه کرد: دومین لازمه ایجاد اشتغال وجود مدیران و مسئولینی است که زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنند تا سرمایه گذار در پیچ و خم سیستم های اداری گرفتار نشود.

استاندار کرمان گفت: از ابتدای مسئولیتم در استانداری کرمان بر ایجاد سیستم اداری پویا و کارآمد در استان و اصلاح سیستم اداری موجود تأکید داشتم و در این مسیر نیز جدی هستم.

وی با اشاره به هدف شکل گیری پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تصریح کرد: پنجره واحد به این معناست که سرمایه گذار برای گرفتن مجوزها بجای مراجعه به دستگاه های اداری متعدد، به یک محل و نهاد مراجعه کند که به صورت جدی پیگیر فعالیت این نهاد بوده و هستم.

وی تعطیلی جلسه قبلی پنجره واحد سرمایه گذاری استان را یک اقدامی نمادین دانست و افزود: با این تعطیلی خواستم اهمیت موضوع را نشان دهم و به صورت جدی پیگیر حضور مدیران در جلسات پنجره واحد هستم ولی متأسفانه احتمال می دهم رگه هایی از فساد مانع شکل گیری پنجره واحد در استان می شود.

استاندار کرمان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی توسط مدیران استان اظهار داشت: یکی از این ظرفیت های قانونی به مصوبه هیأت دولت درباره سرمایه گذاری در شرق استان بر می گردد که به بخشودگی 50 درصدی سود تسهیلات بانکی سرمایه گذاری در شرق استان اشاره دارد که توسط سازمان برنامه و بودجه تضمین شده و بانک مرکزی نیز آن را به تمامی بانک ها ابلاغ کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی تسهیلات بانکی سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی خدایاری گفت: ۱۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان تسهیلات  سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح مشاغل خانگی با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شد.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان مراغه در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شد.

 رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراغه گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شد.

 خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق میراث فرهنگی، جهادکشاورزی، صمت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد.

وی گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر اشتغال پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید