Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به ضرورت توجه و گسترش مشاغل خرد و خانگی در جامعه گفت: پیشگیری از مهاجرت روستاییان نیازمند حمایت از مشاغل خانگی بانوان است. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، فاطمه دانش یزدی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به آغاز هفته خانواده اظهار داشت: مباحث مرتبط با بحث خانواده در استان یزد را در چند دسته تقسیم‌بندی می‌کنیم که یکی از مهمترین آن بحث تحکیم بنیان خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی و اقدامات گسترده‌ای که از طریق فضای مجازی در این زمینه صورت می‌گیرد، به نظر می‌رسد توجه به موضوع تحکیم بنیان خانواده و فعالیت در راستای تقویت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: خانواده در اسلام و ایران از جایگاه بسیار بالایی برخودار است و همین موضوع هم ضرورت توجه به تقویت تحکیم این بنای مهم و حیاتی در جامعه را دوچندان می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: در بحث کرسی‌های هم‌اندیشی، نشست‌های آموزشی و مشاوره‌ای ویژه خانواده و همچنین دوره‌های آموزشی مرتبط با سبک زندگی ایرانی اسلامی، فعالیت‌های گسترده‌ای در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: قطعا این چنین اقداماتی در صورتی که با جدیت دنبال شود می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانوادگی در جامعه به شکل قابل قبول و تاثیرگذاری نقش آفرین باشد.

زنان کرمانی رتبه نخست مشارکت‌های اجتماعی و مشاغل خانگی کشور را کسب کردندسقف تسهیلات مشاغل خانگی کردستان افزایش یافتایجاد مشاغل خانگی از رویکردهای مهم جهاد دانشگاهی قم است

دانش یزدی تصریح کرد: در کنار مسائل اجتماعی و با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد؛ از آنجا که بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه توان اجرای فعالیت‌های زیادی در حوزه‌‌های اقتصادی از جمله مشاغل خرد و خانگی دارند، در این حوزه هم فعالیت‌هایی طرح‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه توجه به مشاغل خانگی ویژه زنان روستایی جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها را می‌گیرد گفت: در استان یزد بانوان اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی انجام داده اند که این اقدامات زمینه اشتغال افراد مختلفی را فراهم می‌کند.

دانش یزدی توجه به پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و زمینه‌سازی برای مهاجرت معکوس آنها را مهم دانست و گفت: برنامه‌ریزی در راستای مشاغل خانگی بانوان روستایی، می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین راهکارها در راستای کاهش مهاجرت و حتی ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها مطرح شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: در حال حاضر 70 نفر از بانوان استان یزد به عنوان مدیرعامل در کارخانجات و شرکت‌های بزرگ اقتصادی یزد در حال فعالیت هستند و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالایی است که بانوان در حوزه اقتصادی دارند.

انتهای پیام/ح

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر