Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدسعید موسوی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خط انتقال فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه نیز آماده بهره‌برداری است و پس از افتتاح مدول سوم، روزانه بیش از ۱۳۰ هزار مترمعکب آب از طریق روضه‌چای به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

وی اضافه کرد: تجهیزات تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه قبل از تحریم‌ها خریداری شده است و فقط به نصب و راه اندازی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدول یک و ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه ظرفیت ۴۰۰ هزار نفری دارد، افزود: مدول سوم ظرفیت بیشتری نسبت به یک و ۲ داراست و به تنهایی ۳۰۰ هزار نفر را پوشش خواهد داد.

موسوی پیش‌بینی کرد که سه مدول تصفیه‌خانه موجود تا ۱۰ سال آینده جوابگوی ارومیه باشد و احداث فاز جدید در دستور کار قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه تکمیل شبکه تصفیه‌خانه شهری ارومیه جزء مصوبه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه بوده و اعتبار لازم نیز برای آن تخصیص یافته است، افزود: در صورت تکمیل این طرح‌ها فاضلاب شهری ارومیه بدون سرریز شدن به نهر«گبی» و از طریق کانال لوله‌کشی به مصب رودخانه روضه‌چای منتقل می‌شود تا آب فاضلاب تصفیه شده شهری ارومیه مستقیما به دریاچه بریزد.

وی در خصوص تغییر رنگ بستر دریاچه ارومیه در محل مصب رودخانه روضه‌چای در شمال منطقه گلمانخانه نیز عنوان کرد: به دلیل ورود دائمی آب شیرین به دریاچه از این منطقه و رفع شوری نسبی قسمتی از منطقه، گونه‌های گیاهی و جلبک‌ها در این منطقه رشد کرده است و جای نگرانی نیست.

موسوی ادامه داد: ورودی روضه‌چای به دریاچه ارومیه که تغییر رنگ داده است یکی از زیستگاه‌های پرندگانی همچون فلامینگو محسوب می‌شود.

معاون نظارت و پایش مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص ساماندهی زباله‌های سواحل دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: اطراف جاده شهید کلانتری از نظر سازمان محیط زیست جزء محدوده سواحل دریاچه ارومیه محسوب نمی‌شود و ورود به پارک ملی دریاچه ارومیه در این مناطق محدودیت قانونی دارد اما در سواحل دیگر نظیر ساحل کاظم‌داشی ارومیه با هماهنگی و همکاری مسئولان محلی اقدام به نسب زباله‌دان شده است و هفته‌ای دو نوبت زباله‌های این منطقه جمع‌آوری می‌شود.

حجم آب دریاچه نیز در حال حاضر ۳.۸۷ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از افزایش ۱.۳۲ میلیارد مترمکعبی برخوردار است.

۳۲۱۴/۳۰۷۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان غربی جلبک چای دریاچه ارومیه محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه

آفتاب‌‌نیوز :

با بارش‌های اخیر ساحل کاظیم‌ داشی بهتر از قبل شد تا حدی که مردم بتوانند خود را به آب شور دریاچه بزنند و از منافع درمانی‌اش بهره‌مند بشوند. 

 

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس