Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:49:10 GMT

شرکت توسعه نیشکر امسال دغدغه آب ندارد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۵۱۶

شرکت توسعه نیشکر امسال دغدغه آب ندارد

عبدعلی ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تامین آب مورد نیاز طرح های هفت گانه که حدود ۱.۸میلیارد مترمکعب است هماهنگی لازم با سازمان آب وبرق خوزستان انجام شده و به طور قطع با مشکلات پارسال ناشی از کمبود آب رو به رو نخواهیم شد. کشت هفت هزار هکتار نیشکر

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۲۰هزار هکتار برنامه کشت جدید نیشکر در طرح های هفت گانه ، هفت هزار هکتار در یک ماه اخیر انجام شده است افزود: کشت نیشکر طبق برنامه تدوین شده جلو می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصری افزود: سطح زیرکشت جدید نیشکر در واحدهای هفت گانه ، در مقایسه با سال زراعی گذشته که حدود ۱۴ هزار هکتار بود ۶ هزار هکتار دارد.
به گفته وی امسال بیشترین سطح جدید زیرکشت نیشکر در میان واحدهای هفت گانه این شرکت ، متعلق به کشت و صنعت نیشکر دهخدا است که در فروردین امسال بیشترین خسارت و آبگرفتگی را داشت خواهد بود.
 ناصری با بیان اینکه در شرایط معمولی در هر یک از واحدهای هفت گانه نیشکری ، ۲ هزار هکتار کشت می شد ولی امسال در سطح کشت نیشکر جدید ، جهش حدود ۵۰ درصدی محقق شده است افزود: با زیرکشت رفتن این میزان نیشکر ، کل سطح سبز نیشکر در طرح های هفت گانه این شرکت به ۵۴ هزار هکتار رسید.
وی پیش بینی کرد در سال زراعی آینده ، تولید شکر در طرح های هفت گانه شرکت از ۳۰۰ هزار تن قبلی به ۴۰۰ هزار تن برسد و در سه سال آینده تولید شکر در واحدهای هفت گانه کشت و صنعت با رسیدن به شرایط عادی ، به رقم  ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن برسد.
در سیلاب فروردین امسال حدود ۴۰ هزار هکتار از زمین های طرح های هفت گانه نیشکری دچار آبگرفتگی شد و حدود ۵۱ هزار میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.
ناصری ادامه داد: تاکنون هیچ اعتباری برای جبران خسارت سیلاب و ضرر و زیان هایی که به این شرکت تحمیل شد پرداخت نشده است ولی با این حال همه تلاش شبانه روزی و جهادی برای احیای صنعت نیشکر در خوزستان در حال انجام است.
طرح های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با ۸۴هزار هکتار زمین در شمال و جنوب اهواز شامل کشت و صنعت دهخدا ، امیرکبیر ، امام خمینی(ره) ، حکیم فارابی ، دعبل خراعی و حکیم فارابی و سلمان فارسی در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶حدود ۶۳۰هزار تن شکر تولید کردند.
عملیات احداث واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان از اوایل دهه ۷۰ با ظرفیت تولیدی اسمی سالانه هر کدام ۱۰۰هزار تن شروع شد و از اوایل دهه ۸۰ به تدریج وارد چرخه تولید شدند.
استان خوزستان با احتساب کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و کارون در شوش و شوشتر به تنهایی حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می کند.
سالانه حدود ۱۶.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می شود که  حدود ۶ تا هفت میلیون تن آن نیشکر است.
۶۰۶۵ / ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی خوزستان شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد