Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:40:49 GMT

اقدامات خوبي در سازمان ميراث‌فرهنگي آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۸۷۹

اقدامات خوبي در سازمان ميراث‌فرهنگي آغاز شد

خبرگزاری آریا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به حضور دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان این سازمان در کمیسیون اصل 90 و ارائه گزارش عملکرد و اقدامات سازمان میراث فرهنگی، توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از میراث آریا، محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اصل 90 و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با تشریح گزارش عملکرد و اقدامات سازمان میراث‌فرهنگی در کمیسیون اصل 90 گفت: «سرپرست وزارت میراث فرهنگی و معاونان این وزارت، گزارش‌هایی را که به کمیسیون اصل 90 ارائه دادند که توضیحات خوبی بود و اقدامات خوبی افتاده است اما یک سری مشکلات نیز همچنان باقی است که برخی از این مشکلات به تداخل وظایف بین دستگاه‌های مختلف برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او افزود: «باید  وظایف و اختیارات این دستگاه ها باز تعریف شود. بحث میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری موضوع بسیار مهمی است که باید متولی آن واحد باشد به گونه ای که متولی واحد سیاست‌گذاری کند و این سیاست‌ها را به برنامه های میان‌مدت و کوتاه‌مدت تبدیل کند و بر ان‌ها نظارت کند. اگر این تداخل وجود داشته باشد قطعا در سیاست گذاری و نیز در برنامه‌ریزی و نظارت با مشکل مواجه خواهیم شد.»
سعیدی افزود: «مشکل بعدی خلأ قانونی یا وجود قوانینی است که یک سری تعارضات را به وجود می آورد که این قوانین باید اصلاح شود. وزارت میراث‌فرهنگی می‌تواند به صورت مستقیم نیز وارد شود و مشکلات تقنینی را به مجلس منعکس کند و ما هم برای رفع این مشکلات کمک می‌کنیم.»
او ادامه داد: «نکته سوم موضوع اعتبارات و بودجه است. واقعیت امر این است که با بودجه‌ای که در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی بود، نمی‌توان انتظار داشت این حجم از وظایفی که برعهده آن سازمان بود در چهارچوب‌های مد نظر محقق شود. قطعا کمبود اعتبارات ضربه سختی به عملکرد می‌زند. درست است که ما در برنامه ششم اختیاراتی را به آن سازمان برای واگذاری برخی از وظایف به بخش خصوصی یا شهرداری‌ها و نیز دستگاه‌های دولتی داده‌ایم، اما این دلیل نمی‌شود که بودجه کافی در اختیار قرار نگیرد. پیش‌بینی می‌کنیم با تشکیل وزارتخانه، شرایط برای بودجه و اعتبارات بهتر خواهد شد.»
عضو کیسیون اصل 90 در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان میراث‌فرهنگی، بر ضرورت تداوم این اقدامات تأکید و خاطر نشان کرد: «قطعا ادامه اقدامات خوب در وزارت میراث‌فرهنگی موثر خواهد بود، من معتقد هستم که اقدامات خوبی شروع شده و ان شاء الله نواقصی که وجود دارد نیز اگر به خوبی مدیریت شود، قطعاً ضریب موفقیت از این نیز بیشتر خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقدامات سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تله کابین تاق بستان، گفت : پاییز سال گذشته دفتر امور پایگاه‌های جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی پس از بررسی‌های انجام شده مخالفت خود را با اجرای تله کابین در تاق بستان اعلام کرد، اما بدنبال آن از طریق استان رایزنی‌هایی با وزارتخانه صورت گرفت تا یک نظر قطعی و نهایی را برای همیشه در خصوص این پرونده اعلام کنند. 

وی افزود: در نهایت مسئولین وزارت میراث فرهنگی از شهرداری کرمانشاه درخواست کردند تا مشاور پروژه جزییات سه مسیر پیشنهادی خود را برای احداث تله کابین در تاق بستان در اختیار دفتر ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه قرار دهد تا آنها نیز کار کارشناسی دقیقی روی این پروژه داشته باشند و نظر نهایی خود را اعلام کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید براینکه پروژه تله کابین کرمانشاه در وزارت میراث فرهنگی هنوز در حال کارشناسی است، گفت: آخرین نشست بین مدیرکل ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی با کارشناسان و مشاوران شهرداری کرمانشاه هفته گذشته برگزار و مقرر شد یک اصلاحیه نهایی را روی نقشه پروژه داشته باشند و آن را دوباره به وزارت میراث فرهنگی تحویل دهند. 

وی خاطرنشان کرد: مسئولین وزارت میراث فرهنگی در تلاش هستند تا راهکاری برای اجرای این پروژه پیدا کنند که البته این امر مستلزم ارائه جزییاتی دقیق از نقشه مسیر‌های پیشنهادی شهرداری برای احداث تله کابین است. 

فرمانی تاکید کرد: معتقدیم پروژه‌ای مانند تله کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند و از آن هم حمایت خواهیم کرد، اما در صورتی که هرکدام از مسیر‌های پیشنهادی بخواهد مانعی برای ثبت جهانی تاق بستان باشد، قطعا با آن مخالفت خواهیم کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم