Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، امروز، دوم شهریورماه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مشگین شهر با ارائه گزارشی از روند برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: در این دوره بیش از بیست و دو هزار نفر در کل استان در این جشنواره مشارکت داشته اند که سهم شهرستان مشگین شهر بیش از دو هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضاقلیزاده با بیان اینکه نهادینه کردن مطالعه باید از دوران کودکی در بین کودکان انجام شود گفت: بیشترین مشارکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مربوط به کودکان و نوجوانان است که نشان‌دهنده اهتمام خانواده‌ها برای کتاب‌خوانی کودکان است.

وی اهدای کتاب به مناسبت‌های مختلف برای کودکان را جزو مواردی دانست که می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به لزوم تاسیس کتابخانه با اولویت مناطق محروم و روستا‌های پرجمعیت خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۵ باب کتابخانه روستایی در سطح استان راه اندازی شده است و لازم است برای دسترسی بیشتر اقشار مختلف مردم بویژه در روستا‌ها بستر‌های لازم برای مشارکت خیّرین در جهت ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها فراهم شود.

رشد ۷ برابری شرکت کنندگان کتابخوانی در مشگین‌شهر
حمیده صادقی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشگین‌شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف اداری و مسئولین شهرستان در برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند اظهار کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در شهرستان مشگین شهر برگزار شد و تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته در سطح شهرستان مشگین‌شهر، ۷ برابر رشد داشته است.

ترویج سیره ائمه معصومین(ع)
حجت الاسلام نعمتی، معاون اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین شهر نیز در این مراسم، برگزاری جشنواره رضوی را در ترویج سیره زندگانی ائمه معصومین(ع) بویژه امام رضا موثر دانست و گفت: توجه اقشار مختلف جامعه به فضیلت‌های زندگی معصومین، موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی با تشریح احادیثی از امام رضا(ع) از جمله «خدا رحمت کند کسی که امر ولایت را احیا می‌کند» گفت: وقتی از آن حضرت در خصوص نحوه احیا امر «ولایت» پرسیدند، ایشان پاسخ دادند «افراد معارف را بیاموزند و آن را به دیگران آموزش دهند».

نعمتی ادامه داد: امام رضا(ع) می‌فرمایند «مردم اگر محاسن سخن ما را بفهمند، تبعیت از معصومین اتفاق می‌افتد» کاری که با ترویج کتاب‌هایی با محتوای مذهبی در این جشنواره، انجام می‌شود.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از ۱۴ برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اسامی آقایان؛ محمد جلالی، سعید پورولی، رضا همت‌زاده، علی محمدی، شهرام عبدالله‌زاده، حمید رضا لطف‌الهی، و خانم‌ها؛ شیدا علینژاد، آذرشکری، آیسل عالیش‌زاده، زینب مجرب، فاطمه بی‌باک، حوریه امان‌الله اوغلی، پریسا اطاعتی و سعیده شیرعلیزاده با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اردبیل فرهنگی کتابخوانی رضوی نهمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود