Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر زربافتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی و مدرن، انتقال آب بالوله، ساخت و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی و پوشش انهار و استخر های ذخیره آب، حفر و تجهیز چاهک‌های کشاورزی، ساخت جاده دسترسی به مزارع و طرح‌های کوچک تامین آب، احیا و توسعه اراضی کشاورزی از مهمترین طرح‌های این مدت در سیستان و بلوچستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مدیریت منابع و مصرف آب در راستای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی توجه خاصی به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان شده به طوری که از کل اعتبارات هزینه شده در این مدت بخش آب و خاک ۶۱۷ میلیارد ریال صرف تجهیز هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به سامانه نوین آبیاری شده است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته دولت نیز ۷۲۴ هکتار سامانه آبیاری نوین با صرف ۷۲ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری شده است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این سطح،  مجموع اراضی کشاورزی استان که مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده اند به ۳۴ هزار هکتار می‌رسد.
زربافتی بهره‌برداری از ۶ کیلومتر کانال آبیاری عمومی، مرمت و بازسازی ۲۱ رشته قنات، احداث ۵ باب استخر ذخیره آب، حفر و تجهیز ۶۳ حلقه چاهک کشاورزی و  ساخت ۲ و نیم کیلومتر جاده دسترسی به مزارع را از دیگر پروژه‌های افتتاحیه این مدیریت در هفته دولت امسال عنوان کرد.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
عباس اشکانی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده است و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
اشکانی افزود: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپوربا هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند