Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر زربافتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی و مدرن، انتقال آب بالوله، ساخت و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی و پوشش انهار و استخر های ذخیره آب، حفر و تجهیز چاهک‌های کشاورزی، ساخت جاده دسترسی به مزارع و طرح‌های کوچک تامین آب، احیا و توسعه اراضی کشاورزی از مهمترین طرح‌های این مدت در سیستان و بلوچستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مدیریت منابع و مصرف آب در راستای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی توجه خاصی به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان شده به طوری که از کل اعتبارات هزینه شده در این مدت بخش آب و خاک ۶۱۷ میلیارد ریال صرف تجهیز هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به سامانه نوین آبیاری شده است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته دولت نیز ۷۲۴ هکتار سامانه آبیاری نوین با صرف ۷۲ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری شده است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این سطح،  مجموع اراضی کشاورزی استان که مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده اند به ۳۴ هزار هکتار می‌رسد.
زربافتی بهره‌برداری از ۶ کیلومتر کانال آبیاری عمومی، مرمت و بازسازی ۲۱ رشته قنات، احداث ۵ باب استخر ذخیره آب، حفر و تجهیز ۶۳ حلقه چاهک کشاورزی و  ساخت ۲ و نیم کیلومتر جاده دسترسی به مزارع را از دیگر پروژه‌های افتتاحیه این مدیریت در هفته دولت امسال عنوان کرد.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بخش کشاورزی بهره وری جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان صرفه جویی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۸۰ واحد تولیدی با میزان سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان احیاء شد.

بتول دانش شهرکی امروز پنجشنبه در شورای اقتصادی استان افزود: با احیای این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۹۰۶ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: از جمله مهمترین واحدهای احیاء شده می توان به طرح توسعه صنایع فولاد پارس سیستان، طرح تولید پودر ماهی قابل مصرف برای خوراک دام طیور و آبزیان شرکت هوراد دانه برنا در کنارک، کارخانه خوراک دام المهدی، واحد کشت و صنعت دامپروری خوشه طلایی سیستان، کشتارگاه واحد بخش بلوچ و کشتارگاه پاکدام کویر، کشتارگاه و بسته بندی گوشت در شهرستان های زابل، دشتیاری و زاهدان، شرکت مه دریای خلیج، واحد عمل آوری و بسته بندی ماهی، میگو در شهرستان دشتیاری و ۱۳ واحد کوره آجر اشاره کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پایش و رصد واحدهای تولیدی استان به طور ویژه در اولویت قرار گرفته به طوری که مشکلات آنها در بخش‌های مختلف از قبیل کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه، مشکلات حقوقی و قضایی و بازار فروش احصا و شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان مشکل منابع مالی دارند و برای مثال با بانک‌ها به مشکل برخورده‌اند که بخشی از این مشکلات را در استان با سرپرستی بانک‌ها طبق حدود اختیارات آنها در کمیته‌های کارشناسی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی کرده و برای استمهال، تقسیط و تنفس تسهیلات با دید مثبت اقدام می‌شود.

شهرکی تاکید کرد: با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان وضعیت مطلوبی در بخش واحدهای راکد و غیرفعال داریم و چشم انداز ما امسال این است که تعداد واحدهای راکد و غیرفعال را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طرح و رصد و برای آنها برنامه احیا تدوین و آنها را طبق برنامه فازبندی رصد و پایش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام