Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  در هفته دولت شیفت عصر درمانگاه تامین اجتماعی گرمی استان اردبیل در ۱۲۰۰ مترمربع و یک طبقه با هزینه ۱۴ میلیارد ریال راه اندازی می شود.
درمانگاه تامین اجتماعی خوانسار در استان اصفهان از دیگر پروژه های هفته دولت این سازمان است. این درمانگاه در زیربنای ۶۷۰ مترمربع و در ۲ طبقه و با هزینه ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در استان بوشهر، سه پروژه درمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی مورد بهره برداری قرار می گیرد که درمانگاه غدیر دیر در زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه و با هزینه ۸۰ میلیارد ریال از جمله این پروژه ها است. همچنین بخش اطفال بیمارستان مهر برازجان در ۱۵۰ مترمربع زیربنا و با اعتبار یک میلیارد ریال احداث شده و توسعه بخش‌های ویژه بیمارستان سلمان فارسی از ۱۲ به ۱۸ تخت در۱۵۰ مترمربع زیربنا و هزینه ۸۰ میلیارد ریال دیگر طرح این سازمان در استان بوشهر است.
ارتقای هتلینگ لابی بیمارستان آیت الله کاشانی در زیربنای ۵۴۵ مترمربع و و با هزینه ۱۸ میلیارد ریال، ارتقای هتلینگ لابی بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهردر زیربنای ۵۳۰ مترمربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و احداث درمانگاه عمومی فشافویه در زیربنای ۲۶۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در بخش ساختمان و ۲۵ میلیارد ریال در بخش تجهیزات، پروژه های درمانی تامین اجتماعی در استان تهران در هفته دولت است.
در استان خراسان شمالی در همین ایام، ارتقاء هتلینگ بخش داخلی و بازسازی و ارتقای واحد لندری بیمارستان بیمارستان تامین اجتماعی ثامن الائمه (ع) بجنورد مورد بهره برداری قرار می گیرد.
ارتقاء هتلینگ بخش سی سی یو بیمارستان شفاء سمنان دیگر پروژه سازمان تامین اجتماعی است که برای راه اندازی آن در ۳۰۰ مترمربع زیربنا ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.
در استان فارس، درمانگاه تامین اجتماعی شهدای سپیدان در ۲۲۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه و با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال ساخته شده است که در هفته دولت افتتاح می شود. بازسازی آزمایشگاه بیمارستان شهید دکتربهشتی شیراز دیگر پروژه این استان است که در ۸۰۰ مترمربع و با هزینه ۱۶ میلیارد ریال آماده شده است.

در استان کردستان ۴ پروژه تامین اجتماعی مورد افتتاح قرار می گیرد که احداث درمانگاه های کامیاران و بانه هر کدام در زیربنای ۲ هزار و ۱۷۸مترمربع از جمله آنهاست. استانداردسازی و افزایش فضای بخش اورژانس بیمارستان سنندج در ۱۲۴۰ مترمربع و راه اندازی بخش زایمان بیمارستان سنندج بر اساس ارتقای الگوی LDR دیگر پروه های این سازمان در استان کردستان است.

در استان کرمان در هفته دولت پلی کلینیک تامین اجتماعی رفسنجان در ۳ هزار و ۶۷۴ مترمربع کلنگ زنی می شود و  استاندارد سازی آشپزخانه بیمارستان امام علی(ع) زرند با ۶۳۰ مترمربع و اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
افتتاح درمانگاه های تامین اجتماعی در شهرستان های پاوه و جوانرود، راه اندازی تصویربرداری تمام دیجیتال بیمارستان حضرت معصومه(س) کرمانشاه و کلنگ زنی ساخت اورژانس بیمارستان شهدا کرمانشاه در ۱۶۰۰ متر مربع زیربنا، پروژه های هفته دولت سازمان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه است.
در استان همدان ۵ پروژه در هفته دولت بهره برداری می شود که ساخت انبارداروئی بیمارستان دکتر غرضی ملایر در یک هزار مترمربع و با هزینه ۴۴ میلیارد و با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال، بازسازی فضای رادیولوژی، سی تی اسکن و سونوگرافی بیمارستان دکتر غرضی ملایردر ۳۸۰ مترمربع زیربنا و هزینه ۵ میلیارد ریال، تعمیرات اساسی اتاق عمل و مرکز استریل  (CSR ) بیمارستان دکتر غرضی ملایر در ۱۲۰۰ مترمربع زیربنا و هزینه ۱۰ میلیارد ریال، تعمیرات اساسی زایشگاه بیمارستان دکتر غرضی ملایر در ۷۵۰  مترمربع و هزینه ۱۱ میلیارد ریال و بازسازی واحد لندری بیمارستان آتیه همدان در زیربنای ۵۱۳ مترمربع و با هزینه ۲۳ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال، طرح های هفته مذکور این استان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت سازمان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد

به گزارش پارس نیوز، تامین اجتماعی مجوز بیمه ۱۰ هزار کارگر ساختمانی را صادر کرد این در حالی است که طبق گفته انجمن کارگران ساختمانی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند. عضو هیئت مدیره انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، به خراسان می گوید، سهم بیمه توسط کارگر و کارفرما پرداخت می شود با وجود این، این بیمه خدمات ویژه ای به کارگر ارائه نمی دهد

صادق غفوریان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدن ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در اردیبهشت ماه خبر داده و این در حالی است که عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ایران در گفت وگو با خراسان نه تنها این تعداد را در برابر کارگران بدون بیمه ناچیز می داند، به این نکته هم اشاره می کند که این بیمه، اساسا بیمه ای کم خاصیت با سطح نازلی از خدمات است.

۱۰ هزار کارگر در اردیبهشت بیمه می شوند

انتهای هفته گذشته، موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با توجه به منابع جذب شده اردیبهشت امسال ۱۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در سراسر کشور، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

قطع بیمه ۳۰۰ هزار کارگر

این در حالی است که نمایندگان انجمن ها و اتحادیه های کارگران ساختمانی معتقدند، طی سه سال گذشته بیمه حدود ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی قطع شده است. مشکلات و اختلاف نظرها درخصوص قوانین موجود در این زمینه باعث شد که جریان بیمه این کارگران متوقف شود.

ماجرا به ماده ۵ قانون بیمه کارگران و میزان عوارض پروانه ساختمان برمی گشت که با پرداخت آن توسط کارفرما، بخشی از آن باید برای بیمه کارگران ساختمانی هزینه شود.

در عین حال، مشکلات موجود و موانع و چالش هایی که در این زمینه وجود داشت، با اصلاحیه ای که به تازگی در مجلس صورت گرفت، سهم پرداختی توسط کارفرمایان کاهش یافت و زمینه انجام بیمه کارگران فراهم شد.

مدیرعامل تامین اجتماعی در این زمینه گفت: «سازمان تامین اجتماعی براساس اصلاحیه ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی مکلف است با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه شده از کارگر و همچنین ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه از مالک نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند.با این اصلاحیه مشکل تامین منابع بیمه کارگران تا حد مشخصی حل شده است و از این پس براساس منابع تامین شده تعدادی از کارگران ساختمانی بیمه خواهند شد.»

۶۷۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند

در عین حال، هم اکنون طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی ۶۷۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند و آن طور که رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی اعلام کرده است، ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی نیز بیمه نیستند.

حادثه روزانه برای ۲.۵ نفر از کارگران ساختمانی

جدا از سختی ها و مشقت های معیشتی که روز به روز گریبانگیر طبقه کارگر به ویژه کارگران ساختمانی است، آن ها با حوادث سخت کار نیز مواجه هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی در این باره با اشاره به ضرورت بیمه کارگران ساختمانی می گوید: «تعداد حوادث شغلی در این شغل بسیار زیاد است. روزانه دو ونیم نفر فوتی بین کارگران ساختمانی داریم که آمار بسیار بالایی است، تعداد بسیاری از کارگران نیز روزانه قطع نخاع و قطع عضو می‌شوند. بیمه حق اولیه هر فردی است، اما متاسفانه بعید می‌دانیم با این قانون تمام کارگران ساختمانی که چشم انتظار بیمه بودند به حقشان برسند.»

منبع : مشرق

دیگر خبرها

  • مجتمع رفاهی درمانی یاسوج کلنگ زنی شد
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت