Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در حالی که امروز یکشنبه دمای واقعی هوا در مناطق مختلف مازندران از مرز 36 درجه گذشت ، اما طبق نظر کارشناسان هواشناسی، مردم مازندران به دلیل شرجی بودن جغرافیای استان دمای 40 درجه را احساس کردند.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی ، احساس گرما در هوای شرجی تابستانی مازندران همواره تا پنج درجه بیشتر از دمای ثبت شده است که به میزان تبخیر آب و رطوبت بستگی دارد و به همین دلیل نیز میزان استفاده از وسایل سرمایشی را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت که امروز در ساعت 15 و 30 دقیقه اوج مصرف برق در استان به یک هزار و 746 مگاوات رسید که سال گذشته در مدت مشابه این میزان یکهزار و 6 مگاوات آن هم در ساعت 21 بود.

رضا غفاری با بیان اینکه رکورد مصرف برق برای امسال در روز نهم مرداد ماه با یک هزار و 850 مگاوات بود، افزود: خوشبختانه تا امسال هیچگونه قطعی برق به خاطر افزایش مصرف نداشته ایم.

وی گفت که رکوردشکنی امروز اگر چه برای پست های برق بالا و خطوط انتقال خسارتی در پی نداشت ، اما منجر به فشار زیاد به برخی دستگاه ها در مدار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین با بیان اینکه ظرفیت تولید استان مازندران حدود یک هزار و 800 مگاوات است، افزود: خوشبختانه امسال به دلیل شرایط جوی خنک و معتدل کسری در برق مصرفی نداشتیم.

غفاری با بیان اینکه میانگین مصرف استان در روزهای معمولی سال حدود یکهزار مگاوات است، اظهار اشت: اینکه پیک مصرف شهریور از شب به روز منتقل شده است کمی نگران کننده خواهد بود ، اما به هر ترتیب فعلا نگرانی برای مردم وجود ندارد.

در روزهای اخیر در استان مازندران دمای هوا افزایش محسوس داشته و دمای برخی مناطق استان در روزهای اخیر در مرز 35 درجه سانتیگراد بوده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران در روزهای آینده دمای هوا نسبت به امروز حدود 6 درجه کاهش خواهد داشت که به طبع کاهش مصرف برق نیز پیش بینی می شود.

7335/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیک مصرف مازندران مصرف بهینه برق برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت: برای امروز جوی نسبتا آرام و پایدار در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای روز سه شنبه و چهارشنبه ضمن افزایش ابر، رگبار پراکنده در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

راستی بیان داشت: مجددا روز سه شنبه بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و بیشینه سرعت در شمال غرب و جنوب شرق است که کاهش کیفیت هوا و غلظت غبار دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: فهرج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 راستی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید