Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@12:45:52 GMT

عدم استفاده پزشکان از کارتخوان جرم است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۵۵۵۵

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: عدم استفاده پزشکان، داروسازان و پیراپزشکان از دستگاه کارتخوان به منزله فرار مالیاتی بوده و جرم تلقی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سلمانی ظهر امروز دوم شهریور ماه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: اشخاص هر سال که اظهارنامه مالیاتی ارائه نکنند مشمول مالیات خواهند بود و از سال ۹۵ معافیت مالیاتی با نرخ صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و پیراپزشکان مکلف شدند که از سیستم پوز و کارتخوان استفاده کنند و این تکلیف از ۱۵ شهریور اجباری شده است.

سلمانی ادامه داد: اشخاص باید در سایت سازمان مالیاتی اطلاعات دستگاه خود را ثبت سامانه کنند چنانچه این افراد نسبت به این کار اقدام نکنند فرار مالیاتی تلقی می‌شود و با جرایم غیرقابل بخشش مواجه و عمل‌شان حرم محسوب می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه قبلا کسانی که کل بدهی مالیات خود را پرداخت می‌کردند ۱۰۰ درصد جرایم را می‌بخشیدیم، افزود: اخیرا برای تفاوت بین افراد خوش‌حساب و بدحساب کسانی که تا ۳۰ مهر بدهی معوق خود را پرداخت کنند ۱۰۰ درصد جرایم‌شان بخشیده می‌شود.

سلمانی خاطرنشان کرد: بعد از ۳۰ مهر به ازای هرماه کسانی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند ۲ درصد هزینه و غیرتولیدی‌ها ۴ درصد هزینه‌ها از جریمه‌شان اخذ می‌شود.

مدیرکل مالیاتی استان کرمان در ادامه از تزریق ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل ارزش‌افزوده طی چهارماه اول سال جاری به شهرداری رفسنجان خبر داد و بیان کرد: چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا پایان مردادماه باید واریز شود.

سلمانی عنوان کرد: شهرداری‌های بهرمان ۶۹۵ میلیون تومان، سرچشمه ۷۸۴ میلیون تومان، صفائیه ۳۴۳ میلیون تومان و کشکوئیه یک میلیارد تومان از محل ارزش افزوده تا پایان تیرماه دریافت کردند که یک ماه مردادماه آن‌ها هم مبالغی به ترتیب شهرهای یادشده ۱۴۰ میلیون، ۱۵۶ میلیون، ۶۵ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان بایستی واریز شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته یک عدد بی‌سابقه از فراریان مالیاتی وصول شد، گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی وصول شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه ابر بدهکاران اتفاق جدیدی که رخ داده مربوط به بدهکاران مالیاتی است. سال گذشته تنها از 110  هزار میلیارد تومان از این محل وصول شده است. برخی از بانک‌ها نیز معوقات مالیاتی دارند.

وی افزود: نکته مهم این است که عدد 110 هزار میلیارد تومان تنها از عده محدودی از فراریان مالیاتی وصول شد که یک اتفاق بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود