Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-07@06:20:34 GMT

اولین جرم در فضا اتفاق افتاد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۵۷۴۳

اولین جرم در فضا اتفاق افتاد

ناسا برای اثبات جرم اولین متهم فضایی وارد تحقیق در این باره شده است.

به گزارش جنوب نیوز، ناسا در حال تحقیق در مورد ادعایی مبنی بر دسترسی یک فضانورد به حساب بانکی همسر سابق خود از ایستگاه فضایی بین المللی است که این اولین ادعا برای انجام جرم در فضاست.

آن مک کلاین اذعان دارد که از ISS به حساب کاربری دسترسی پیدا می‌کند و هرگونه تخلف را رد می‌کند اما همسر وی، به کمیسیون تجارت فدرال شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم مک کلین از آن زمان به زمین بازگشت؛ این فضانورد از طریق وکیلش به نیویورک تایمز گفته است او فقط هدفش اطمینان از امور مالی خانواده برای پرداخت قبوض و مراقبت از فرزندش بوده است.

«هاردین»، وکیل وی گفته است: «او سرسختانه انکار کرد که هرگونه کار ناشایستی انجام داده است.»

نیویورک تایمز گزارش داد که خانم مک کلین و همسرش که یک افسر اطلاعاتی نیروی هوایی است، در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند و خانم وردن برای طلاق در سال ۲۰۱۸ ثبت نام کردند.

خانم مک کلین از آکادمی معتبر نظامی وست پوینت فارغ التحصیل شد و به عنوان خلبان ارتش بیش از ۸۰۰ ساعت جنگ بر فراز عراق پرواز کرده است.

وی در ادامه به عنوان خلبان آزمایش رفت و در سال ۲۰۱۳ برای پرواز به ناسا انتخاب شد.

چارچوب‌های قانونی مورد توافق ۵ ایالت شامل ایالات متحده، روسیه، اروپا، ژاپن و کانادا که دارای ایستگاه فضایی هستند، بر اساس قانون ملی در مورد افراد و املاک موجود در فضا اعمال می‌شود؛ بنابراین اگر یک تبعه کانادایی مرتکب جرم در فضا شود، مشمول قوانین کانادا و یک شهروند روسی هم مشمول قانون روسیه است؛ هر یک از کشورهای اروپایی هم قوانین و مقررات ملی مربوط به کشور خود را برای تجهیزات و پرسنل موجود در فضا اعمال می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود

ناسا در «ماموریت تصویربرداری و طیف سنجی اشعه ایکس»، یک دستگاه تصویربرداری را مورد استفاده قرار می‌دهد که حسگر تصویر آن ۳۶ پیکسل است.

به گزارش ایسنا، ناسا قصد دارد ادامه اکتشافات فضایی را با رویه متفاوتی انجام دهد.

به نقل از تک کرانچ، «تلسکوپ فضایی جیمز وب» با عکس‌های ۱۲۲ مگاپیکسلی خود که عمدتا در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری از زمین گرفته می‌شوند، پیشرفت‌هایی را در ستاره‌شناسی ایجاد می‌کند. عکس‌های جیمز وب چشمگیر هستند. با وجود این، ناسا اکنون رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است و قصد دارد علم فضایی پیشگامانه را با ۳۶ پیکسل انجام دهد. این یک اشتباه تایپی نیست؛ ناسا می‌خواهد با ۳۶ پیکسل کار کند، نه ۳۶ مگاپیکسل.

«ماموریت تصویربرداری و طیف سنجی اشعه ایکس»(XRISM)، همکاری بین ناسا و «آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن»(JAXA) است. ماهواره این ماموریت، سپتامبر گذشته به مدار زمین پرتاب شد و از آن زمان تاکنون در حال جست‌وجوی کیهان بوده است تا به برخی از پیچیده‌ترین پرسش‌های علم پاسخ دهد. دستگاه تصویربرداری ماموریت که «ریسالو»(Resolve) نام دارد، دارای حسگر تصویر ۳۶ پیکسلی است.

«برایان ویلیامز»(Brian Williams) دانشمند پروژه XRISM در «مرکز پروازهای فضایی گادرد» ناسا گفت: ریسالو چیزی بیش از یک دوربین است. آشکارساز این دستگاه، دمای هر پرتو ایکس را که به آن برخورد می‌کند، اندازه می‌گیرد. ما ریسالو را طیف‌سنج میکروکالری‌متر می‌نامیم زیرا هر یک از ۳۶ پیکسل آن، مقادیر بسیار کمی را از گرمای ارسالی توسط هر پرتو ایکس دریافتی اندازه‌گیری می‌کنند و به ما امکان می‌دهند تا اثر شیمیایی عناصر تشکیل‌دهنده منابع را با جزئیات بی‌سابقه ببینیم.

ریسالو که به آرایه‌ای از پیکسل‌های خارق‌العاده مجهز است، می‌تواند پرتوهای ایکس نرم را تشخیص دهد که دارای انرژی تقریبا ۵۰۰۰ برابر بیشتر از طول موج‌های نور مرئی هستند. تمرکز اصلی این دستگاه بر کاوش در داغ‌ترین مناطق کیهانی، بزرگ‌ترین ساختارها و پرجرم‌ترین اجرام آسمانی مانند سیاه‌چاله‌های کلان‌جرم است. به رغم تعداد محدود پیکسل‌ها، هر پیکسل در ریسالو قابل توجه است و می‌تواند یک طیف غنی را از داده‌های بصری تولید کند که محدوده انرژی بین ۴۰۰ تا ۱۲ هزار الکترون ولت را در بر می‌گیرد.

ناسا می‌گوید، این دستگاه می‌تواند حرکت عناصر را درک کند و یک چشم‌انداز سه‌بعدی را ارائه دهد. گازی که به سمت ما حرکت می‌کند، انرژی را کمی بالاتر از حد معمول انتشار می‌دهد. این در حالی است که گاز در حال دور شدن، انرژی را کمی کمتر ساطع می‌کند.

این قابلیت، روزنه‌های جدیدی را برای اکتشافات علمی باز می‌کند. به عنوان مثال، دانشمندان را قادر می‌سازد تا جریان گاز داغ را در خوشه‌های کهکشانی درک کنند و حرکت عناصر گوناگون را در بقایای انفجارهای ابرنواختر به دقت مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • گل‌گهر فقط با این بازیکن کلین‌شیت می‌کند
  • جشن دومین کلین شیت با کاپیتان 21 ساله
  • دروازه‌بان شمس‌آذر رقیب جدی گلرهای ملی‌پوش! (عکس)
  • مدافع سپاهان آماده یازدهمین کلین شیت (عکس)
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد
  • بعد از 9 ماه: کورتوا با کلین‌شیت برگشت
  • رئال مادرید و تنها دو کلین شیت دیگر تا رکوردشکنی در لالیگا
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود