Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:27:49 GMT

هلدینگ صنایع دستی در کرمان تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۵۸۷۰

هلدینگ صنایع دستی در کرمان تشکیل می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا، فریدون فعالی در نشست با هنرمندان صنایع دستی استان کرمان به ماموریت سه جانبه این اداره کل در 
حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: این ماموریت ها به هم وابسته اند و هیچکدام بر دیگری ارجحیت ندارد.
وی در خصوص بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی استان کرمان نیز افزود: فراهم کردن زیرساختهای لازم برای راه اندازی بازار های فروش و حضور هنرمندان صنایع دستی در این بازارها از اولویت های اصلی این اداره کل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فعالی با اشاره به اینکه صنایع دستی استان کرمان به دلیل تنوع، اصالت و کارکردهای آن، ظرفیت لازم برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی را دارد، بیان کرد: امروزه صنایع دستی به یکی از منابع ارزشمند تولید داخلی و ملی تبدیل شده و باید زمینه های لازم برای افزایش تولید، فروش و تبلیغات این محصولات مهیا شود.
وی بیان کرد: نوآوری در تولیدات صنایع دستی، بسته بندی مناسب و جذاب و کاربردی کردن آن متناسب با نیاز جامعه از راهکارهای جلب توجه مردم به این صنعت است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه منتفع ساختن هنرمندانی که در دورترین نقطه این استان به تولید صنایع دستی می پردازند از دغدغه های این اداره کل است، افزود: در فروش و عرضه آثار باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تولیدات همه هنرمندان دیده شود و بازاریابی مختص به یک برند و یا فردی خاصی نباشد.
وی به راه اندازی مراکزی برای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان سراسر استان کرمان اشاره کرد و گفت: برپایی این مراکز که به بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان صنایع دستی کمک شایانی خواهد کرد که این مهم در حال پیگیری است.
فعالی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دارای ۳۵ سهمیه است، افزود: با توجه به توانایی که در هنرمندان صنایع دستی این استان وجود دارد، امیدواریم در این دوره بتوانیم آثار خوبی را برای کسب این نشان ملی معرفی کنیم.
وی ادامه داد: ثبت نام اولیه این دوره  از هفتم مردادماه به مدت یک ماه در ادارات و نمایندگی شهرستان ها و یا دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی استان کرمان انجام می شود و متقاضیان باید با تکمیل فرم مربوطه اقدام به ثبت نام کنند.
فعالی با بیان اینکه جلسه اولیه داوری نشان ملی مرغوبیت و انتخاب آثار برتر صنایع دستی استان در شهریورماه سال جاری برگزار می شود، تصریح کرد: این جلسه با حضور کمیته داوری در محل معاونت صنایع دستی استان کرمان برگزار خواهد شد. 
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تشکیل هلدینگ صنایع دستی با حضور فعالان این حوزه شامل بخش خصوصی و دولتی در استان کرمان خبر داد و افزود: این هلدینگ به منظور حمایت از تولیدکنندگان و حل بسیاری از مشکلات صنایع دستی راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تشکیل هلدینگ صنایع دستی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، بیان کرد: شناسایی نیازهای حوزه صنایع دستی و ارائه راه حل برای تولید کالاهای مرغوب و با کیفیت صنایع دستی از جمله موارد مهمی است که باید در این هلدینگ در نظر گرفته شود.
فعالی با بیان اینکه آموزش صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار می شود، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی به عنوان بخش دولتی وظیفه سیاست گذاری و فراهم کردن زمینه های مساعد برای ورود بخش خصوصی را دارد.

۳۰۲۹

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بخش خصوصی جامعه صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی و گردشگری استان کرمان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی از امروز (پنجشنبه) در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نمایشگاهی که در سال ١٤٠٣ برگزار خواهد شد، نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی، سوغات با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه از ششم تا دهم اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار خواهد شد.

طحانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدید کنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدید کنندگان تمهیداتی انجام شده است.

کد خبر 747705

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند