Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@16:27:03 GMT

کانون اصلی آتش‌سوزی ارسباران مهار شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۵۸۸۶

ساعت24- فرماندارخداآفرین با اعلام مهارآتش سوزی در کانون‌های اصلی گفت: تلاش مدیریت بحران در یک شرایط سخت وصعب العبور منطقه مانع از گسترش آتش‌سوزی به مناطق جنگلی ارسباران شد که ۳ فروند بالگرد ارتش و هلال احمر به اطفاء کامل آتش ولکه گیری کمک کرد.

علی امیری‌راد، فرماندارخداآفرین با اعلام مهارآتش سوزی در کانون‌های درگیر در مناطق مرتعی و حفاظت شده ارسباران دراین شهرستان درتشریح این خبر اظهار داشت: بعداز 5 روز تلاش مستمر و طاقت فرسا برای مهار و جلوگیری از گسترش آتش سوزی به سمت مناطق جنگلی در نقاط مرتعی وحفاظت شده درگیر آتش سوزی، سرانجام روز جمعه آتش مهار و خاموش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجوداینکه درطول مدت آتش سوزی درچند مرحله مهار ولکه گیری انجام شده بود اما به دلیل شدت وزش باد آتش مجدداً شعله ور می‌شد که سرانجام با تلاش وهمدلی وهمکاری نیروهای امدادی ارتش, مرند و جلفا, نیروهای امدادی خداآفرین, جلفا, اهر, کلیبر, هوراند, ورزقان, مس سونگون, نیروهای سپاه, نیروی انتظامی, مرزبانی, هلال احمر, محیط زیست, منابع طبیعی وافراد بومی وبا پشتیبانی منطقه آزادارس در کانون اصلی مهار و خاموش شد.

فرماندار خداآفرین ادامه داد با پیگیری و هماهنگی‌های انجام شده 3 فروند بالگرد ارتش وهلال احمر شامل دو فروند پشتیبانی و یک فروند مجهز به سیستم اطفاء حریق برای انجام خدمات امدادی، اطفاء کامل و لکه گیری در منطقه حاضر شد و با آبگیری از سد خداآفرین درچند نوبت وانتقال آب به نقاط درگیر آتش به کمک منطقه آمد.

رئیس مدیریت بحران خداآفرین با اشاره به اینکه دراین آتش سوزی 300 هکتار ازمناطق مرتعی, مشجر ونیمه مشجر درمحدوده درگیر آتش سوزی خسارت دیده است افزود: مقدار دقیق آتش سوزی توسط کارشناسان اندازه گیری واعلام خواهدشد.

امیری راد گفت: علت وقوع آتش سوزی نامعلوم, نامشخص ومبهم است و توسط دستگاه‌های انتظامی, امنیتی و قضایی در دست بررسی است.

تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی