Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@00:48:23 GMT

ورود کاروان تسلیحاتی آمریکا به سوریه

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۷۱۰۰

ورود کاروان تسلیحاتی آمریکا به سوریه

یک کاروان لجستیکی و تسلیحاتی شامل ۲۰۰ کامیون حامل سلاح و مهمات آمریکایی وارد شهر قامشلی در شمال سوریه شده است.

منابع محلی به سانا گفته اند که این کاروان روز شنبه برای حمایت از نیرو‌های دمکراتیک سوریه (قسد) از گذرگاه "سیمالکا" که کردستان عراق را به شهر حسکه متصل می‌کند، وارد شمال شرق سوریه شده است.

شاهدان عینی اعلام کردند که این کاروان در محله "الهلالیه" در غرب شهر قامشلی دیده شده است که به سوی منطقه "راس العین" در شمال غرب شهر الحسکه در ۸۵ کیلومتری نقطه مرزی سوریه با ترکیه درحال حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین کاروان نظامی آمریکا در ماه آگوست (تیر/مرداد) است که وارد شمال شرق سوریه می‌شود.

ششم ماه جاری میلادی (۱۵ مرداد) نیز ائتلاف آمریکایی، یک کاروان حامل سلاح را از کردستان عراق به حومه شهر‌های منبج در شمال شرق حلب و تل ابیض در شمال رقه منتقل کرد. این محموله نیز حاوی ده‌ها خودرو و کامیون و تانکر‌های سوخت و دیگر خودرو‌های لجستیکی بود.

با ورود این ۲۰۰ کامیون به مناطق تحت کنترل نیرو‌های دمکراتیک سوریه (قسد)، شمار کامیون‌هایی که در چهارسال گذشته و از آغاز تشکیل ائتلاف آمریکایی مدعی مقابله با داعش در سال ۲۰۱۵ میلادی، در مناطق شرق رود فرات به دوهزار و ۳۰۰ کامیون رسیده است که بخش بزرگی از این محموله‌ها به دست قسد رسیده است.

بیشتر نیرو‌های قسد را که مورد حمایت واشنگتن در سوریه هستند، کرد‌ها تشکیل می‌دهند. این نیروها، بخش‌هایی از شمال و شمال شرق سوریه را در کنترل خود دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا سوریه تسلیحات آمریکا سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا

پلیس آمریکا در دانشگاه کالیفرنیا اقدام به ضرب و شتم و دستگیریه دانشجویان کرده است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074458 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین