Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه هلندی به نقل از منابع مطلع این کشور نوشته است که هلند قصد دارد در صورت شرکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس، تنها یکی از ۶ ناوچه خود را عازم منطقه کند.

به نوشته روزنامه «تلگراف» کابینه هلند تنها با اعزام یک ناوچه این کشور به خلیج فارس و آن هم در صورت مشارکت دیگر کشور‌هایی اروپایی در این ماموریت موافقت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزیر دفاع پیشین هلند هفته گذشته در اظهار نظری با طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس با هدف فشار بر ایران مخالفت کرد.

«دیک برلین» وزیر دفاع سابق هلند در گفتگو با یکی از نشریات این کشور که سه شنبه منتشر شد، اظهار داشت: «فکر نمی‌کنم باید در عملیات دریایی آمریکا که واقعا نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است بیافتد، شرکت کنیم.»

وی در ادامه سخنان خود گفت، اگر ماموریت دولت ترامپ اعمال فشار بیشتر بر ایران است، من به شدت با آن مخالفم.

به نوشته تلگراف، هلند در حالی که نمی‌خواهد درگیر تنش بین ایران و آمریکا شود، در عین حال خواستار نمایش حمایت خود از آمریکا به عنوان متحد ناتو است.

در پی قتل عام «سربربنیسا» در سال‌های گذشته، کلیه درخواست‌های ارائه کمک نظامی از سوی هلند باید طبق قانون توسط مجلس این کشور به طور کامل ارزیابی شود.

انگلیس تنها متحد درجه اول آمریکا در قاره اروپاست که تاکنون به ائتلاف دریایی آمریکا پیوسته است. وزارت خارجه انگلیس دوشنبه (۱۴ مرداد/۵ اوت) اعلام کرد که به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست.

همراهی انگلیس با ائتلاف آمریکا در حالی اعلام شده که از میان سه کشور اصلی عضو اتحادیه اروپا دو کشور دیگر هنوز درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور را نپذیرفته‌اند. «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان هفته گذشته بار دیگر اعلام کرد به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق نخواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خلیج فارس هلند اتحادیه اروپا ائتلاف دریایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: خلیج فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: سال گذشته با همت متخصصین کشور و بادانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.

کد خبر 6092369 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس