Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@20:52:03 GMT

ایران یک بنیاد آمریکایی و مدیرش را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۷۶۳۸

وزارت امور خارجه اعلام کرد که بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) و مدیر آن را در فهرست تحریمی قرار داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و مدیر آن را در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه که شنبه‌شب به وقت تهران صادر شده، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱- با عنایت به اینکه تروریسم اقتصادی (یا به اصطلاح تحریم‌های اقتصادی) یکجانبه و غیرقانونی اِعمال شده توسط رژیم حاکم بر ایالات متحده آمریکا، که با هدف تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران و یا تأثیرگذاری بر خط مشی، تصمیمات و اقدامات دولت ایران و فراتر از آن، خدشه به امنیت ملی و عمومی و ضربه زدن به استقلال، تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی ایران طراحی و اعمال شده اند، در بسیاری موارد به لحاظ عینی و عملی موجد نتایجی از قبیل: به مخاطره انداختن جان، تندرستی و آزادی مردم از جمله آزادی در انجام فعالیت‌های مشروع تجاری داخلی و خارجی، خرابکاری در اموال و تأسیسات عمومی، ایراد خسارت شدید به محیط زیست، به مخاطره افکندن ایمنی هوانوردی، به خطر انداختن ایمنی کشتیرانی و مانند آن به شکلی فراگیر و وخیم شده‌اند و به آستانه جنگ و تروریسم اقتصادی تمام عیار علیه مردم ایران رسیده‌اند؛
۲) و با عنایت به اینکه موسسه آمریکایی با نام متقلبانه «بنیاد دفاع از دمکراسی ها» - و به ویژه مارک دوبوویتس مدیر این بنیاد - آگاهانه و عامدانه از طریق اقداماتی از قبیل: تولید و انتشار دروغ، تشویق، مشورت، لابیگری و کارزار تبلیغاتی منفی به نحوی موثر در طراحی، اعمال و تشدید اثرات تروریسم اقتصادی علیه کشورمان مشارکت داشته و دارند؛ و به شکلی جدی و فعال در جهت آسیب وارد کردن به امنیت و منافع حیاتی مردم ایران تلاش کرده و می‌کنند، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در اجرای تکالیف مقرر در تبصره یک ماده ۴ و تبصره یک ماده ۵ از «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مصوب ۱۳۹۶/۵/۲۲، به دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع ذیربط، بدینوسیله این بنیاد و "مارک دوبوویتس" مدیر آن را در فهرست تحریمی موضوع قانون مذکور قرار می‌دهد و لذا نامبردگان مشمول آثار قانونی مواد ۶ تا ۸ قانون موصوف خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدیهی است این امر، خدشه‌ای به هرگونه اقدامات قانونی دیگر که از سوی سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، قضایی یا امنیتی برای مقابله، تعقیب یا مجازات اشخاص مشروحه فوق، و نیز سایر همکاران یا همدستان ایرانی و غیرایرانی ایشان به سبب اقدامات و اعمال آن‌ها علیه امنیت ملی و منافع دولت و مردم ایران اتخاذ شود، وارد نمی‌آورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت امور خارجه بنیاد دفاع از دموکراسی ها تحریم اردوگاه شهید باهنر شهید رجایی محمد عزیزی هفته دولت شهید باهنر فاطمه عبادی ائتلاف دریایی آمریکا عصر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران