Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:43:19 GMT

سامانه پدافند هوایی سوریه «حمله های دشمن» را دفع کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۸۰۶۱

سامانه پدافند هوایی سوریه «حمله های دشمن» را دفع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ساعت یازده و بیست دقیقه شامگاه شنبه به وقت محلی صدای مهیب چندین انفجار بر فراز شهر دمشق، پایتخت سوریه گزارش شد.

دقایقی پس از آن، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که سامانه های پدافند هوایی سوریه «حملات دشمن» را بر فراز این شهر دفع کرده اند.

در همین حال، یک سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که یک هواپیمای اسرائیلی روز شنبه برای جلوگیری از حمله پهپادی به سرزمینهای اشغالی فلسطین، به منطقه مجاور دمشق حمله کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این نخستین باری نیست که یک چنین حمله هوایی صورت می گیرد. در ماه ژوئیه نیز یک خبرنگار حاضر در محل حادثه گزارش داد که صدای چندین انفجار قدرتمند بر فراز آسمان دمشق شنیده شد. پس از آن، یک مقام نظامی سوریه گزارش داد که حملات موشکی توسط نیروی هوایی اسرائیل انجام شده که به مرگ چهار تن و زخمی شدن ۲۱ تن دیگر انجامیده است.

لازم به ذکر است که پیش از این، مقامات رژیم صهیونیستی اجرای «صدها» حمله هوایی علیه سوریه ظرف سالهای اخیر را تصدیق و ادعا کردند که این حملات هوایی با هدف مقابله با حضور ادعایی ایران و نیروهای وابسته به آن در سوریه صورت می گیرد.

 در مقابل، مقامات دمشق حمله های هوایی رژیم صهیونیستی را نقض فاحش حقوق بین الملل خوانده و آن را به شدت محکوم می کنند.

کد خبر 4700968

منبع: مهر

کلیدواژه: دمشق رژیم صهیونیستی ايران سوریه حمله هوایی اسرائیل ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ایران سوریه عربستان سعودی دونالد ترامپ جنگ 2015 یمن ترکیه روسیه انگلیس سودان کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نزدیک یک مدرسه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، چهار نفر شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حمله هوایی صهیونیست‌ها به خانه‌ای در شرق رفح در جنوب نوار غزه هم، دو شهید و شمار زیادی زخمی بر جا گذاشت.

همچنین، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی به چادر‌های محل اسکان آوارگان فلسطینی در شهرک "الزوایده" در مرکز نوار غزه حمله کردند که بر اثر آن، شمار زیادی شهید یا زخمی شدند.

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه نیز ادامه یافت. محله "الزیتون" در جنوب شهر غزه هم هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای اشغالگران بود.
در کرانه باختری، نظامیان صهیونیست به شهرکی در شمال ”الخلیل“ یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین به شهرک ”عناتا“ در شمال قدس اشغالی و شهرک ”کفر نعمه“ در غرب رام الله حمله کردند. نظامیان صهیونیست به اردوگاه عسکر در شرق نابلس هم یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد