Web Analytics Made Easy - Statcounter

در همایش روز جهانی مساجد که به همت بسیج مسجد و محلات سپاه ناحیه زنجان برگزار شد، مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام محمد باقر(ع)، مسجد داودقلی و مسجد حضرت زهرا(س) کوی اندیشه زنجان به عنوان مساجد تراز اسلامی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، به مناسبت روز جهانی مسجد که مصادف با 30 مردادماه و پس از به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی است، بسیج مسجد و محلات سپاه ناحیه زنجان با همراهی ستاد اقامه نماز و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان اقدام به برگزاری همایشی در راستای تقدیر از فعالان و خادمان مساجد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم که با حضور جمعی از فعالان و خادمان مساجد شهرستان زنجان در مسجد امام حسین(ع) زنجان برگزار شد، چهار مسجد؛ امام حسین(ع)، مسجد امام محمد باقر(ع)، مسجد داودقلی و مسجد حضرت زهرا(س) کوی اندیشه زنجان به عنوان مساجد تراز اسلامی معرفی و تقدیر شدند.

خادمان مساجد، ویژگی های خاصی دارند

در این مراسم مدیر حوزه های علمیه استان زنجان به عنوان یکی از سخنرانان برنامه به آیه 18 سوره توبه اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه شرایط کسانی که می توانند مسجد را آباد کنند مورد توجه قرار دادند؛ اگر ما به دنبال داشتن مساجد آباد هستیم باید این صفات را در خود ایجاد کنیم؛ یکی از این شرایط داشتن ایمان راسخ است.

 

حجت الاسلام«جواد جعفری» به دیگر صفات آبادگران مسجد اشاره کرد و افزود: کسانی می توانند مساجد را آباد کنند که به روز قیامت ایمان داشته باشد، اقامه کننده نماز اول وقت باشند، پرداخت کننده زکات باشند، جز از خداوند از کسی در هراس نباشد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه برای خدمت در مسجد تراز اسلامی باید این مشخصات در خادمان آن وجود داشته باشد، تصریح کرد: خداوند خود چنین افرادی را به راه راست هدایت می کند.

 

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: خداوند می فرماید: خانه من در روی زمین مساجد است مساجد در روی زمین به اهالی آسمان نور می دهند همانطور که ستارگان در آسمان به اهالی زمین نور می دهند؛ همچنین پیامبر می فرمایند: به فرموده حضرت حق؛ خوش به حال بندگانی که در خانه خود وضو بگیرند و در منزل خدا، حضرت حق را زیارت می کنند و خداوند وعده داده که به زائر خود کرامت به خرج بدهد و بشارت به افرادی که در تاریکی برای اقامه نماز صبح می آیند.

کمرنگ بودن نماز صبح در مساجد باعث خجالت است

مدیر حوزه علمیه استان زنجان ادامه داد: باعث خجالت است که در کشور شیعه نماز صبح کمرنگ است؛ آبادگران مسجد باید به این نکات توجه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: صحبت در مورد اهمیت مساجد بسیار است یکی از ابتکارات بی نظیر اسلام ساخت مسجد است.

 

جعفری اظهار کرد: پیامبر زمانی که وارد مدینه می شود مسجد می سازند این در حالی است که در کشور ما بعد از ساخت شهرک های اقماری تازه به فکر ساخت مسجد می افتند و متاسفانه در برخی از شهرک ها خبری از مساجد نیست.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده است؛ گفت: مساجد در ادامه راه انقلاب هم نقش دارند مسجد سنگر دفاع از اسلام در برابر دشمنان است.

مدیر حوزه های علمیه به تلاش دشمن برای خلوت کردن مساجد اشاره کرد و گفت: باید در برابر این توطئه ها ایستاد.

 

نمازگزاران در مساجد در جریان مسائل سیاسی قرار گیرند

جعفری با یادآوری اینکه مسجد تنها محل عبادت و نماز نیست، افزود: مهمترین مواردی که در مساجد بیان می شود تفکر است؛ یک لحظه تفکر از 60 سال عبادت بالاتر است.

 

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر حاکمان ستمگر قیام کردند تمام نهضت امام حسینی سیاسی است؛ خطبه های امام علی در نهج البلاغه که در مساجد بیان شده سیاسی است؛ مسجد علاوه بر اینکه کانون عبادت است بلکه باید کانون توجه به دنیا و مسائل دنیوی باشد افرادی که به مساجد رفت و آمد می کنند باید در جریان مسائل سیاسی قرار گیرند و به سمت موضع گیری سیاسی مناسب هدایت شوند.

 

به گفته وی جوانان و نوجوانان را در مساجد ارج بگذاریم هیات امنا و امام جماعت به جایگاه جوانان توجه کنند.

 

وی به تبیین و تبلیغ مقاومت در برابر دشمنان در مساجد تاکید کرد و گفت: بین ارکان مساجد همکاری متقابل وجود داشته باشد.

مساجد مرجع حرکت های اسلامی و دینی است

فرمانده سپاه ناحیه زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه آئین نکوداشت روز جهانی مساجد برای دومین سال؛ انتخاب مساجد برتر را با کمک متولیان مسجد اجرا می کند، گفت: کارگروه های متعددی در خصوص وضعیت مساجد انجام شد که در هنگام بررسی مساجد شهرستان به این نتیجه رسیدیم که بیشتر مساجد زنجان فعال هستند از اینرو انتخاب چند مسجد کار سختی بود.

 

«محسن سهندی» به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های مذکور اشاره کرد و گفت: پس از بررسی های انجام شده بین 400 مسجد، حسینیه و بقاع متبرکه؛ 4 مسجد برتر بین مساجد شهری و روستای تجلیل می شوند؛ همچنین 10 امام جماعت 12 نفر از نمازگزاران 15 فرمانده پایگاه یک فعال فرهنگی در حوزه مساجد و سه مدیر فرهنگی و هنری کانون های مساجد مورد تشویق قرار می گیرند.

 

این مقام مسئول افزود: اقامه نماز جماعت، تعامل ارکان مساجد و مشارکت در بحث های اجتماعی از مولفه های انتخاب مساجد برتر بود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای این برنامه دستگاههای متعددی پای کار آمدند ولی در اواسط کار کنار کشیدند، گفت: ستاد اقامه نماز استان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، سپاه ناحیه زنجان را در اجرای این برنامه همراهی کردند.

 

به گفته فرمانده سپاه ناحیه زنجان این همایش با هدف سوق دادن مساجد به سمت مسجد تراز اسلامی انجام می شود چرا که تلاش می شود مساجد مرجع حرکت های اسلامی و دینی باشد.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع ) هم در سخنانی ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این آئین اظهار کرد: خوشحال هستیم که در میان آبادگران مسجد هستیم.

 

حجت الاسلام غفاری خدمت در مسجد را توفیق الهی خواند و گفت: به مدت 5 سال خادم این مسجد هستم و تعامل  خوبی بین هیات امنا امام جماعت کانون و پایگاه مقاومت بسیج و جود دارد .

در پایان این مراسم از فعالان کانون های فرهنگی و هنری پایگاه های مقاومت بسیج خادمان مساجد هیات امنای مساجد فعالان جهادی مساجد و رسانه های فعال در حوزه مساجد تقدیر شد.

 

همچنین مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام محمد باقر(ع)، مسجد داودقلی و مسجد حضرت زهرا(س) کوی اندیشه زنجان به عنوان مساجد تراز اسلامی معرفی و تقدیر شدند.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر هفته دولت مسجد روز جهانی مسجد مساجد روزنامه روز جهانی مساجد عید غدیر خم شبستان یزد غدیر همایش روز جهانی مسجد فرمانده سپاه ناحیه زنجان سپاه ناحیه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان