Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارا فرامرزی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:برخی واحدهای صنعتی به دلیل ورود تکنولوژی های جدید و جایگزینی محصولات تازه به بازار فعالیت آنان مقرون به صرفه نیست که صاحبان آنها یا اقدام به اصلاح پروانه بهره برداری و تغییر کاربری می کنند و یا کارخانه تعطیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح به منظور هدفگذاری برای به ظرفیت واقعی رساندن واحدهای نیمه فعال و به چرخه تولید بازگرداندن واحدهای ارزشمند راکد اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۳۰۰ واحد تولیدی استان پس از بررسی های کارشناسی از آمار واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد حذف شدند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اکنون ۵۰۰ واحد تولیدی فعال و نیمه فعال در استان وجود دارد.

وی عنوان کرد:یکی از برنامه‌های دولت برای رونق تولید در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه صنعت تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

فرامرزی بیان کرد: هدف از تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، هموار کردن مسیر برای بازگشت واحدهای راکد و ایجاد راهکارهای جدید برای سرمایه گذاری در طرح‌های سرمایه گذاری است.

 از ابتدای تشکیل این کارگروه در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از یکهزار و ۱۰۰ مصوبه به تصویب رسیده است.

از این مجموع نیز تعداد ۶۸۰ مصوبه اجرایی و به مرحله اتمام رسیده که تعداد مصوبات عملیاتی شده ظرف یک سال گذشته این کارگروه نیز ۱۴۷ مورد بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند که سبب ایجاد ۶۴ فرصت شغلی شده است.

فرامرزی همچنین از برنامه ریزی برای بازگرداندن ۲۵ تا ۳۰واحد دیگر راکد یا نیمه فعال تا پایان سال جاری خبر داد.

وی افزود: در میان این واحدهای چهار کارخانه شاخص وجود دارد که به چرخه تولید بازگشتن هر کدام از آنان حداقل ۲۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پرداخت تسهیلات نوسازی ماشین آلات صنعتی،تسهیلات رونق تولید،بخشودگی تامین اجتماعی و یارانه دستمزد از راهبردهای پیش بینی شده برای تحقق رونق صنعت در استان است.

براساس آخرین آمار که پارسال گزارش شد نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در پاییز پارسال ۱۲.۷ درصد بود که در رتبه یازدهم استان‌های دارای بیشترین نرخ بیکاری کشور قرار دارد.

برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۷ درصد بوده است که یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

نرخ بیکاری پاییز ۹۷ در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۴ درصد افزایش یافت

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر دستمزد سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت کهگیلویه و بویراحمد یارانه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، شباهنگ افزود: علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. خانم شباهنگ اضافه کرد: ۴۲ هزار نفر در دهک‌های اول تا پنجم تحت پوشش بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری