Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:48:10 GMT

رایزنی سران گروه هفت درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۰۱۰۰

رایزنی سران گروه هفت درباره ایران

یک رسانه ژاپنی گزارش داد که سران گروه هفت در اولین روز از نشست خود درباره ایران رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری ان‌اچ‌کی، سران کشورهای عضو گروه هفت در اولین روز از نشست خود در شهر بیاریتز فرانسه توافق کردند که ایران نباید به قدرت هسته‌ای تبدیل شود و همچنین تاکید کردند که برای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست سه روزه گروه هفت از روز شنبه در فرانسه آغاز شده است و سران این کشورها ضیافت شام خود را پشت درهای بسته برگزار کردند.

مقامات دولتی ژاپن می‌گویند که شینزو آبه نخست وزیر این کشور درباره سفر خود به ایران در ماه ژوئن صحبت و نسبت به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران به بالاتر از محدوده تعیین شده در توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرده است.

به گفته مقامات دولتی ژاپن، شینزو آبه همچنین از آمادگی خود برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک خبر داده است.

بنابر این گزارش، سران گروه هفت همگی تاکید کرده‌اند که هیچ کدام خواهان جنگ نیستند.

به نظر می‌آید که آنها درباره ائتلاف در تنگه هرمز که آمریکا به دنبال ایجاد آن به بهانه محافظت از کشتیرانی در این منطقه است، رایزنی نکرده‌اند. گفته می‌شود سران این هفت کشور در ازا درباره درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای دعوت از روسیه به منظور پیوستن مجدد به این نشست در قالب گروه هشت بحث و رایزنی داشته‌اند.

روسیه در سال 2014 پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود از این گروه بیرون رانده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نشست گروه هفت در فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست سران سازمان همکاری اسلامی در محل Sir Dawda Kairaba Jawara واقع در بانجول پایتخت گامبیا با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

امیرعبداللهیان در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت جنگ غزه تبیین می‌کند.

همچنین در این اجلاس که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

نشست مقامات ارشد مقدماتی برای پانزدهمین نشست کنفرانس سران اسلامی در بانجول از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴( سه شنبه) آغاز شده است.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

کد خبر 6096465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی