Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: در هفته دولت ۱۸ پروژه در امور عشایری استان به بهره‌برداری می‌رسد که ۵ هزار و ۷۲۵ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین حسین‌پور صبح امروز در بازدید از منطقه عشایری بیرجند اظهار داشت: همزمان با هفته دولت 18 پروژه در بخش عشایری با اعتبار بالغ بر 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 میلیارد تومان در مناطق عشایری خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها 5 هزار و 725 خانوار عشایری از عواید آن بهره‌مند می‌شوند افزود: این پروژه‌ها شامل مرمت و بازسازی چاه مالداری، آبشخور دامی، احداث بند خاکی، احداث آب انبار، حفر و تجهیز چاه آب شرب انسان و دام، احداث راه دسترسی، مزمت و بهسازی چشمه قنات است.

4هزار و 810 نفر از پروژه‌های عشایری استان خراسان‌جنوبی در هفته دولت بهره‌مند می‌شوند470 نقطه عشایری خراسان جنوبی امکان برق‌رسانی نداردپرداخت 15هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های خرد و متوسط روستایی و عشایریمدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی، احداث منبع بتنی دفنی، احداث استخر ذخیره آب را از دیگر پروژه‌های مهم عشایری در هفته دولت دانست و گفت: در حال حاضر 46 صندوق خرد زنان عشایر با یک هزار و 585 عضو در خراسان جنوبی فعال است که هدف از راه‌اندازی صندوق‌ها ایجاد و تثبیت مشاغل خانگی است. 

حسین‌پور با بیان اینکه باید هر صندوق برای راه‌اندازی حداقل 15 و حداکثر 50 عضو داشته باشد افزود: امسال 22 صندوق خرد عشایری در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده و بیش از یک میلیارد تومان به صندوق‌های خرد زنان عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت. 

وی اظهار داشت: به هر صندوق 50 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که این اعتبار بر اساس نیازسنجی با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله به اعضا پرداخت می‌شود و سال گذشته 800 میلیون تسهیلات در بخش دامپروری به این صندوق‌ها پرداخت شده است. 

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، عباس سارانی در جلسه مدیریت بحران شهرستان زیرکوه گفت: در حال حاضر تمامی سدهای استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی به مخازن سدها به صورت لحظه ای کنترل شده و برای مهار سیلاب های احتمالی آمادگی کامل را دارند. 

سارانی با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان گفت: سازه‌‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند خاکی نامیده می‌شوند. 

وی با بیان اینکه دو بند خاکی در حاجی آباد بر اثر سیلاب دچار خسارت شدندافزود: این بندها در ده‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان توسط نهادهایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند، که این شرکت در خصوص پایداری و بهره برداری اینگونه بندها به متولیان آن تأکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده است.

سارانی با اشاره به بارندگی بی سابقه 60 میلیمتری در 24 ساعت گذشته در شهرستان زیرکوه گفت: در حوزه شهرستان زیرکوه سد مخزنی حاجی آباد با حجم مخزن 4 میلیون و 700 هزار متر مکعب وجود دارد که بر اثر بارش های اخیر 2 میلون و 700 هزار متر مکعب آبگیری شده و برای مهار سیلابهای بعدی هیچگونه مشکلی ندارد.

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند