Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:35:40 GMT

ضرورت ساماندهی حرکت‌های سیاسی توسط تشکل‌های مردمی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۰۷۶۴

ضرورت ساماندهی حرکت‌های سیاسی توسط تشکل‌های مردمی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در اولین کنگره مجمع آرمان‌خواهان واقع‌بین، اظهار کرد: ویژگی این جلسه کار تشکیلاتی است و بنده هر کجا کار تشکیلاتی انجام شود، تمایل دارم کمک کنم و معتقدم اگر تشکیلات سیاسی قوی داشته باشیم، کسی نباید خارج از این تشکیلات کاندیدا شود، در غیر این صورت پوپولیستی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جامعه ما افراد، کاندیدا مستقل می‌شوند و این، مثل آن است که کسی او را ضمانت نمی‌کند.

گاهی بعضی سیاسیون و احزاب از فردی حمایت می‌کنند و وقتی خطایی می‌کند همان‌ها تیتر علیه او می‌زنند. به نظر من آن حزب باید تنبیه شود. وقتی آبروی حزب مطرح باشد، خودکنترلی بر حزب و افراد آن حزب ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ورود تشکیلات مردمی در ساختارهای سیاسی، اظهار کرد: زمانی از تشکیلاتی حمایت کردم، افرادی گفتند افرادی در حزب شما را قبول ندارند، من پاسخ دادم که از اصل تشکیلات حمایت می‌کنم نه افراد در آن تشکیلات. اگر تشکل سیاسی در حمایت از افراد برآید، خودش تصفیه اولیه دارد و این کنترل برای افزایش اعتبار تشکیلات است؛ این‌طور بار از دوش شورای نگهبان برداشته می‌شود. در تشکیلات از طرح‌ها و ایده‌ها حمایت می‌شود و اگر زمین بخورد، آن تشکیلات هم زمین می‌خورد، و دیگر از تفکرات باطل حمایتی نمی‌شود و جامعه رو به جلو رشد می‌کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه از زمانی که آقای هاشمی رئیس مجلس هفتم بودند، بارها به بنده پیشنهاد شد نماینده مجلس شوید، گفت: به نظرم از شهرت نباید استفاده کرد برای جلب حمایت مردم، سلبریتی بازی نباید در بیاوریم، این در جوامع دموکراتیک است که سرشار از رفتار غلط سیاسی است. دموکراسی‌های غربی با همین سیاست بدبخت شدند و صهیونیست‌ها حاکم شدند و مردم غرب متوجه شده‌اند که این رأی، رأی آن‌ها نیست. ما نباید راه آن‌ها را طی کنیم زیرا از صندوق‌های آن‌ها نمایندگان صهیونیست درمی‌آید.

وی در ادامه افزود: در تشکیلات، رفتارهای اشتباه کاندیدها را نمی‌توان از شورای نگهبان خواست این‌ها از وظایف تشکل‌های مردمی است. مگر می‌شود فردی پشتوانه فکری نداشته باشد و مستقل اعلام کند که آمده‌ام. واقع‌بینی به ما اجازه نمی‌دهد که فردی مستقل و تکی اعلام حضور کند یعنی نه من کسی را تأیید و نه کسی مرا تأیید کرده است. پس تو زندگی اجتماعی بلد نیستی اما این درحالی است که سیاست کار فردی نیست. اینجا جای هنرپردازی و تئوری پردازی نیست و باید تئوری ساخته شده باشد و افراد پشتیبان مشخص باشند.

این استاد حوزه با بیان اینکه من اسم حزب برای شما نمی‌گذارم زیرا اسم حزب را باندهای سیاسی خراب کرده‌اند، افزود: این‌ها از اشتباهاتی است که باید اصلاح شود. من تعجب می‌کنم چطور شورای نگهبان یک شخص را تأیید می‌کند مگر در سیاست، کار فردی است، این چه فردی است که نتوانسته جمعی را همراه خودش کند؟ البته وقتی افراد دور هم باشند، آسیب‌هایی هم هست که ممکن است باند شوند و کارهای مافیایی انجام دهند؛ لذا من معتقدم حرکت‌های سیاسی در جامعه ما باید توسط تشکل‌های مردمی، ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب بر اساس واقعیت شکل گرفت، ابراز کرد: احساسات انقلابی یعنی دردمند بودن نسبت به واقعیت‌های کلیدی و حساس و تمام امتیازات امام چیزی جز یک کلمه نیست و آن واقع‌بینی است. انقلابی گری یعنی با وجدان بودن استوار بودن و پایدار بودن بر سر آرمان‌های انقلاب، دوستان من ادبیات را خراب نکنید. کجا آرمان‌خواهی داریم که واقع‌بینی در آن نیست، واقعیت منافع ما را فرهنگ مقاومت تأمین می‌کند. احمقانه است که کسی بگوید فرهنگ مقاومت، واقع‌بینانه نیست. حضرت آقا بارها گفته‌اند سازش و مقاومت هزینه دارند اما هزینه مقاومت کمتر از سازش است.

وی با بیان اینکه ایراد ما در برجام، عدم واقع‌بینی بود، بیان کرد: امضای جان کری تضمین نیست، این واقع‌بینی است. انقلابی کجای آن است؟ دولت‌های استکباری هیچ‌گاه قراردادهای واقع‌بینانه‌ درستی با ملت‌های درحال رشد مثل ایران نمی‌بندند.

وی اظهار کرد: مشکل سیاسیون ما در جامعه، فرق بین ساده‌اندیشان غیرواقع‌بین با هوشمندان واقع‌بین است، هیچ تفاوت سیاسی دیگری نداریم.

کد خبر 4701083

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا پناهیان احزاب مشهد هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف اربعین حسینی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد

شبکه هفت رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گزارش داد که بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی افراطی این رژیم تهدید به توقف انتقال وجوه به تشکیلات خودگردان فلسطین کرد و خواستار قطع کامل روابط با آن شد. او در عین حال از سرویس جاسوسی این رژیم (موساد) خواست تا رهبران جنبش حماس را ترور کرده و نوار غزه را به طور کامل نابود کند.

به گزارش ایسنا، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی در یک سری پست در پلتفرم «X» پس از آنکه رسانه‌های عبری زبان جزئیات یک ابتکار عمل اشغالگران را که توسط تیم مذاکره کننده (شامل موساد، شین بت و ارتش) به شورای جنگ ارائه شده بود، فاش کردند عصر پنجشنبه خواستار ترور رهبران حماس شد.

اسموتریچ گفت: زمان آن فرا رسیده است که موساد به انجام کاری که برای آن آموزش دیده، بازگردد، رهبران حماس را در سرتاسر جهان نابود کند و درگیر مذاکراتی که غیرمسؤولانه انجام می‌شود و به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند، نشود.

وزیر تندرو و رئیس حزب «صهیونیسم مذهبی» با ابراز مخالفت با هرگونه مذاکره با حماس در مورد تبادل اسرا، گفت: از این پس باید با حماس فقط با گلوله و بمب صحبت کنیم.

براساس گزارش روسیا الیوم، وی خواستار تهاجم به رفح در جنوب نوار غزه با سرعت بیشتر و به شکل قدرتمندتر و ادامه تهاجم در سراسر نوار غزه تا نابودی کامل آن شد».

اسموتریچ همچنین خاطرنشان کرد: «تشکیلات خودگردان فلسطین در حال تلاش برای صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه شخصیت‌های بلندپایه اسرائیل، سربازان و افسران ارتش اسرائیل است و با سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی برای جلوگیری از صادرات تسلیحات به اسرائیل برای توقف جنگ غزه همکاری می‌کند.»

وزیر دارایی دولت اشغالگر همچنین در واکنش به اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار قطع کامل روابط با رام‌الله و تلاش برای سرنگونی دولت فلسطین شد.

وی در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: این روزها، تشکیلات خودگردان فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای صدور حکم بازداشت شخصیت‌های بلندپایه اسرائیل تلاش می‌کند، این اقدامی خطرناک، بی‌سابقه و به منزله عبور از خطوط قرمز است.

اسموتریچ ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین شجاعت خود را از پشت کردن و آنچه آمریکا در زمینه حقوقی با اعمال تحریم‌ها علیه شهرک نشینان و ظاهراً ارتش اسرائیل انجام می‌دهد و نیز از اظهارات و مواضع کشورهای اروپایی در رابطه با جنگ غزه می‌گیرد.

وی افزود: «از شما (نتانیاهو) می‌خواهم به همه نهادهای بین‌المللی و هماهنگ‌کننده دولت اسرائیل در مناطق اطلاع دهید تا به طرف‌های فلسطینی که با آنها در ارتباط هستند، اطلاع دهند که من سربازان و افسران ارتش اسرائیل را رها نخواهم کرد و به بقای قدرت متخاصم که آنها و امنیت اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد، کمک نخواهم کرد.»

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تصمیم واشنگتن در مورد گردان «نتسح یهودا» از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست تا جلسه کابینه امنیتی - سیاسی را به منظور اعمال تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان تشکیل دهد.

رسانه‌های عبری زبان روز شنبه گزارش دادند که واشنگتن قصد دارد در روزهای آینده گردان نتسح یهودا در ارتش اسرائیل را به دلیل نقض حقوق بشر و حملات علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کند.

این تحریم‌ها شامل ممانعت از دریافت سهمی از کمک‌های آمریکایی به ارتش اشغالگر و یا شرکت در آموزش مشترک با ارتش آمریکا از جانب این واحد نظامی است. این واحد نظامی در کرانه باختری متمرکز است و شامل شهرک نشینان تندرویی است که در هیچ واحد رزمی دیگری در نیروهای ارتش اشغالگر پذیرفته نشده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، پیشتر گفته بود که تصمیماتی در رابطه با نقض حقوق بشر توسط اسرائیل بر اساس قوانین (قانون لیهی) اتخاذ کرده است که ارائه کمک نظامی به افرادی را که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، ممنوع می‌کند.

قوانین لیهی که توسط سناتور آمریکایی پاتریک لیهی در اواخر دهه ۱۹۹۰ تهیه شد، کمک نظامی به افراد یا واحدهای نیروی امنیتی را که مرتکب نقض جدی حقوق بشر می‌شوند، ممنوع می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری