Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه رسمی کره شمالی می‎گوید کیم جونگ اون بر آزمایش سامانه موشک انداز چندگانه این کشور که اخیرا از آن رونمایی شده نظارت داشته است. تاریخ انتشار: 10:20 - 03 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۱۲۴ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی بر آزمایش یک سامانه موشک انداز چندگانه جدید این کشور نظارت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  روز یکشنبه خبرگزاری کره شمالی این خبر را منتشر کرد.
این چهارمین سامانه موشکی است که کره شمالی از زمان نشست فوریه «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» در مورد خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ رونمایی کرده است.
در همین حال خبرگزاری کره شمالی نوشته این کشور به منظور مقابله با "تهدیدات نظامی مداوم و فشار تهاجمی دشمن" باید سلاح‌های استراتژیک و تاکتیکی خود را توسعه بدهد.   این گزارش می‎گوید: "این آزمایش نشان می‌دهد که جوانب فنی و تاکتیکی موشک انداز به مرحله نهایی رسیده است. "
رسانه کره شمالی پیش از این نیز تاکید کرده بود که کره شمالی "هیچگاه امنیت استراتژیک خود را با رفع تحریم‌ها معامله نخواهد کرد. "
ارتش کره جنوبی روز شنبه با اعلام خبر هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی گزارش داد پیونگ یانگ ۲ موشک بالستیک کوتاه برد را از سواحل شرقی خود به سوی دریای ژاپن شلیک کرده است.   شمار آزمایش‌های موشک‌های کوتاه برد یا سامانه‌های موشک انداز چندگانه کره شمالی در کمتر از یک ماه گذشته به ۷ مورد رسیده است. آزمایش‌های موشکی کره شمالی در سال جاری ۹ مورد بوده است.
موشک انداز چندگانه سامانه‌ای است که از در کنار هم قرار گرفتن چند پرتاب‎گر موشک ایجاد شده که قادر است در بازه زمانی کوتاهی شمار زیادی موشک به سوی هدف پرتاب کنند.
کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که این آزمایش‌ها در واکنش به مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا و واردات تسلیحات آمریکایی به کره جنوبی انجام می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کره شمالی آزمایش موشکی کره شمالی کیم جونگ اون سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد

ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

به گزارش ایسنا، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

بر اساس گزارش صدا و سیما ، این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باند قاچاق سلاح شکاری و جنگی در یکی از استان‌های همجوار متلاشی شد
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • مربی شمس‌آذر: بازی تاکتیکی و پرفشار بود
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد